Gå til innhold

Mye problemer hos Telenor i det siste?

binko

Anbefalte innlegg

Hallois!

Er nå endelig på nett igjen, etter en ustabil start på helgen. Alt av feilsøking og restarting tyder på at det er leverandøren som har problemer.

Har nå vært uten internett i 18 timer (fra i går natt), og regner med det skjer igjen, men hadde vært kjekt å vite om det var Telenor sin skyld, og ikke min?

Binko! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Telenor hos meg er stabilt og har alltid vært det. Eneste gangene jeg har opplevd nedetid er når det har vært ting mellom meg og sentralen. Stort sett ligger problemer med ADSL mellom sentralen og kunden. Husk på at kabelene som henger i lufta og ligger i bakken er gamle, og er egentlig ikke bygd for datatrafikk i denne hastigheten.

Når linjen er nede, så er det først du prøver å restarte modem og eventuelt router bak dette. Se om DSL/sync lamen lyser. Om denne ikke lyser er det problemer mellom deg og sentralen. Om den blinker, og aldri lyser fast er det også problemer mellom deg og sentralen. Jeg selv har alltid et ekstra modem liggende, så jeg kan helt utelukke om det er problemer hos meg, eller om det er i nettet.

Og ikke vær sparsom med å ringe kundeservice og klage, min erfaring er at Telenor har meget bra kundeservice. Forsk litt selv og gi de så mye informasjon du kan.

Lenke til kommentar

Takktakk for svar, helt fra dette innlegget ble skrevet og til i går har det vært heeelt feilfritt, ikke en bitteliten disconnect engang!

Hadde faktisk begynt og tro at det var fikset. Men i går fungerte det ikke i det hele tatt, hver gang det skjer prøver jeg alt fra å restarte modemet til å love gudene min førstefødte, det funker aldri.

Da jeg våknet i dag og restartet modemet fungerte (fungerer) det fint. :confused:

Hmz.

Lenke til kommentar
Takktakk for svar, helt fra dette innlegget ble skrevet og til i går har det vært heeelt feilfritt, ikke en bitteliten disconnect engang!

Hadde faktisk begynt og tro at det var fikset. Men i går fungerte det ikke i det hele tatt, hver gang det skjer prøver jeg alt fra å restarte modemet til å love gudene min førstefødte, det funker aldri.

Da jeg våknet i dag og restartet modemet fungerte (fungerer) det fint. :confused:

Hmz.

:hmm: Du vet at når du allerede har lovt bort din førstefødte så må vi jo ha noe annet :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...