Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil i oppstarten

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har to XP installasjoner på to forskjellige disker av totalt 4 disker (SATA).

Den ene er på C: og den andre på F:

I går måtte jeg teste en IDE harddisk for en kompis, jeg la merke til at den fikk navnet F: da jeg logget på min første installasjon (C:).

Etter at jeg tok ut disken får jeg ikke logget på min andre installasjon. Får beskjed om at harddiskene er konfigurert feil. Jeg har sjekket boot.ini og den ser fin ut.

Jeg har kjørt recovery console fra xp CD-en og bootcfg, da ser jeg at min andre installasjon har fått bokstaven H:

Noen som vet hvordan jeg kan få maskinen til å mounte denne disken som F: i oppstarten?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

start -> kontrol panel -> administrative verktøy -> datamaskin oppsett (?) -> velg harddisken, høyreklikk og velg anen stasjons betegnelse.

Om feks en CD-rom eller virtuel CD enhet har den stasjonen du vil ha, så kan du sette hva som er ledig og stokke om til du blir grønn i maska.

Lenke til kommentar
start -> kontrol panel -> administrative verktøy -> datamaskin oppsett (?) -> velg harddisken, høyreklikk og velg anen stasjons betegnelse.

Om feks en CD-rom eller virtuel CD enhet har den stasjonen du vil ha, så kan du sette hva som er ledig og stokke om til du blir grønn i maska.

9549096[/snapback]

Takk for raskt svar!

Har prøvd dette, men det forandrer bare stasjonsnavnet for denne installasjonen.

Det har ingen effekt før windows loader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...