Faktum1 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hei Har tenkt meg trådløs mus og lurte på hvilken dere tror er bra. Skal ha den til HP laptop. Høyeste prisen jeg er villig til å betale for 250kr. Så et par fine på ebay, hva tror dere om å kjøpe derfra? På forhånd takk Lenke til kommentar
qdos Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Om du skal bruke musen til en bærbar eller stasjonær spiller egentlig liten rolle. Har aldri skjønt poenget med at mus til bærbare skal være bittesmå, akkurat som hendene endrer størrelse når man bruker en bærbar. Mitt råd er å kjøpe en mus i normalstørrelse, ettersom dette vil utgjøre veldig liten forskjell med tanke på alt annet man drar på sammen med en bærbar. En mus koster også såpass lite at besparelsen ved å handle på eBay forsvinner (når frakt og evt. moms ved kjøp over 200,- blir tatt med). Og til slutt vil jeg også anbefale mus med kabel i stedet trådløs. På reise blir det fort mye unødig stress med lading eller batterier i forhold til hjemme. I tillegg slipper du konflikter med frekvensen på andre mus i nærheten. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Og til slutt vil jeg også anbefale mus med kabel i stedet trådløs. På reise blir det fort mye unødig stress med lading eller batterier i forhold til hjemme. I tillegg slipper du konflikter med frekvensen på andre mus i nærheten. 9549424[/snapback] Takk for svar . Interssant det med at at du kan få problemer med frekvensen, men er det noe som skjer ofte? Aldri hørt om det før, men takk for at du sa ifra. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 RF-teknologi er darlig iforhold til bluetooth. Hvis du absolutt skal ha tradlos, velger du helst det. Bedre rekkevidde feks. Mitt DiNovo Edge bluetooth keyboard krever bare lading per 2 mnd, sa bruker lite batteri ogsa. Spors hvor du skal bruke den. Jeg ville ikke anbefalt laser, for de jeg har provd hopper veldig nar man lofter dem av overflaten. Optisk er nok tingen. Kulemus ma man ha flate overflater for a kunne bruke. Velg helst en mus med USB, ellers ma du fikle med PS2-> USB adapter. Med mindre du har en PS/2 port i maskinen, og/eller har lyst a bruke PS/2 porten sa du har flere USB porter igjen. Jeg kan anbefale MX518. Det er den beste musen jeg har hatt. Den ligger greitt i handen, og er forholdsvis lett. Lenke til kommentar
Faktum1 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Takk for svar, hva er en PS/2 mus? Har lyst på en trådløs en, best til skolebruk føler jeg. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Mus med kabel kobles enten til via USB eller PS2-kontakt. Dersom musen er PS2, kan du som sagt bruke PS2 -> USB adapter, og hvis du har PS2-kontakt på maskinen vil det spare en USB-port dersom du bruker denne i stedet for USB. Hvis du lurer på hvordan PS2-kontakten ser ut, kan du se på kontakten på en bortimot hvilken som helst stasjonær PC, hvor du har lilla og lysegrønn farge på tastatur og mus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå