Magnus1001 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hei, jeg aner ikke hvordan jeg skal skrive en filmanmeldelse, har begynt og skrive litt men syntes det ligner mere på intro'n som står bak på coveret enn hva jeg forbinner med filmanmeldelse.... Hva mener du/dere, hva er galt og hva er riktig? Her er starten: Filmanmeldelse ”Rush hour 3” Magnus H****** K**** 21.09.07 Regi: Brett Ratner Sjanger: action/komedie. Sensur: 11år Produksjonsår: 2007 Etterforsker James Carter(Chris Tucker) og sjef inspektør Lee(Jackie Chan) har ikke sett hverandre på lenge da de plutselig møtes en dag i trafikkorken, senere får de et oppdrag av ambassadøren i frankrike om og bekjempe den kinesiske triaden og finne listen over alle lederne. Senere blir ambassadøren skutt og både Charter og Lee lover datteren Soo Young og finne han som skøyt faren. Ikke lenge senere i filmen finner Lee ut at det er hans kriminelle bror George, som skøyt ambassadøren og nøler med å drepe han når han har sjansen. Da de ankommer triadens skjulested i Paris treffer de en hyggelig dame som senere viser seg og være tystern. Filmen innholder mye action men også en del humor som gjør den morsom og samtidig spennende, handlingen finner sted i det kriminelle miljøet i Paris. filmanmeldelse.doc Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Det var en svært svak "filmanmeldelse". Du har brukt ordet "senere" 4 ganger på rad, meget kjedelig. Bytt ut med andre ord. Ikke skriv så mye unødvendig på handlingsreferatet, gjør det kort slik at leserne faktisk leser det, og blir interessert i filmen du anmelder. Det er ikke meningen å kjede dem ihjel. Når du er ferdig med handlingsreferatet så kan du fortelle om dine forventninger, og om de ble oppfylt. Dette er nr. 3 i rekken, da kan du fortelle om den fortsatt har den samme sjarmen som de andre filmene. Alltid begrunn det du mener. Tenk også over hva du skal gi filmen, og det du sier i anmeldelsen. Det nytter ikke å rose den opp i skyene for så å gi den 4-5 uten å nevne noe negativt. Les andre anmeldelser av filmer og se hva de gjør. Endret 22. september 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Magnus1001 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Det var en svært svak "filmanmeldelse". Du har brukt ordet "senere" 4 ganger på rad, meget kjedelig. Bytt ut med andre ord. Ikke skriv så mye unødvendig på handlingsreferatet, gjør det kort slik at leserne faktisk leser det, og blir interessert i filmen du anmelder. Det er ikke meningen å kjede dem ihjel. Når du er ferdig med handlingsreferatet så kan du fortelle om dine forventninger, og om de ble oppfylt. Dette er nr. 3 i rekken, da kan du fortelle om den fortsatt har den samme sjarmen som de andre filmene. Alltid begrunn det du mener. Tenk også over hva du skal gi filmen, og det du sier i anmeldelsen. Det nytter ikke å rose den opp i skyene for så å gi den 4-5 uten å nevne noe negativt. Les andre anmeldelser av filmer og se hva de gjør. 9549344[/snapback] Takk, ble til at jeg skrve en ny av en annen film.. ble litt mere kritisk der siden jeg var kritisk til den fra før. trur jeg skal ha klart og lage en ålreit anmeldese nå Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Post den andre anmeldelsen også da..? Lenke til kommentar
Magnus1001 Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Sånn. filmanmeldelse_Kill_Buljo.doc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå