vicio Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Heisann, har nettopp kjøpt pc til min mor og er onsite for å installere den, det fulgte med windows vista home premium som jeg skal installere, men dette er en oppgraderings cd som krever at jeg har xp/2000/annen vista på forhånd (ja jeg har prøvd å boote fra cd, noe som det står at skal gå ann i manualen men jeg kommer rett inn i en vista oppgraderingsmodus i stede for den gode gamle slette/legge til/installere partisjon menyen). Jeg må derfor få installert xp, jeg har lastet ned en direkte kopi av en cd og må finne ut hvordan jeg kan brenne denne så den er bootable (prøvde å bare legge filene rett over samt og brenne som iso, ingen fungerte.) Hadde ett program tidligere der du kunne brenne xp cd'er med cd key, navn, instillinger og oppdateringer på forhånd, husker dessverre ikke hva dette heter tho. Har orginal key forresten. Mens jeg var på forumet her så kan jeg vel spørre om S-ATA drivere også (harddisk greiene som man må installere med diskett) om jeg ikke har disse (altså at windows ikke finne partisjonene) og ingen diskettstasjon, hvordan kan jeg gjøre det da? Takk for hjelpen MVH Cato Lenke til kommentar
heismann Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 XP-en som du har lastet ned, er det en .iso-fil, en .rar-fil, alle filene bare i en mappe, eller hva er det for noe? For hvis det er en .iso-fil med XP du har lastet ned, så skal den kunne brennes som bootable CD, i programmer som f.eks. Nero. Lenke til kommentar
vicio Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Ordnet meg en bootable cd nå, til windows vista. Dette er en ny pc uten partisjonsdrivere (sata raid) så vista installasjon finner ingen disker å installere seg på. Jeg har en Western digital 500GB Sata II 7200 RPM Caviar special edition. Vet at jeg har installert dette via drivere på diskett før, nå har jeg verken en driverdiskett eller diskettstasjons for den sags skyld. Har også prøvd og satt S-ATA til både Enhanced og Compatible mode, den fant den ikke i noen av dem. Hvordan kan jeg få ordnet dette? Takk igjen for alle svar. Lenke til kommentar
vicio Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Ordnet meg en bootable cd nå, til windows vista. Dette er en ny pc uten partisjonsdrivere (sata raid) så vista installasjon finner ingen disker å installere seg på. Jeg har en Western digital 500GB Sata II 7200 RPM Caviar special edition. Vet at jeg har installert dette via drivere på diskett før, nå har jeg verken en driverdiskett eller diskettstasjons for den sags skyld. Har også prøvd og satt S-ATA til både Enhanced og Compatible mode, den fant den ikke i noen av dem. Hvordan kan jeg få ordnet dette? Takk igjen for alle svar. 9549655[/snapback] Eventuelt om noen vet om en sata driver jeg kan bruke som kan kopieres til cd ( har ikke funnet noen så langt) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Du sier ikke noe om hvilket hovedkort du har. Det er jo ikke disken som du skal finne drivere til, det er kontrolleren, dvs hovedkortet. Det skal ikke være nødvendig å installere XP først, Vista oppgradering kan installeres på en tom disk. http://www.winsupersite.com/showcase/winvi...grade_clean.asp Lenke til kommentar
vicio Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Det er ett MSI G965M-FI Socket 775 m-ATX sata II, trenger sata driver til det som er kompatibelt med vista Lenke til kommentar
vicio Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Det er ett MSI G965M-FI Socket 775 m-ATX sata II, trenger sata driver til det som er kompatibelt med vista 9549800[/snapback] Fant til slutt noe jeg trodde var driveren i allefall, vet ikke om det skal legges på cden på en spesiel måte? min funket ikke i alle fall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå