G2Petter Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hei. Jeg har en gammel PC som er koblet til en LCD-TV, og som brukes til å spille av diverse DivX og HD-materiale, samt kjøre Winamp, surfe etc. Problemet er at denne maskinen bare har et integrert skjermkort med VGA-tilkobling, og bildet er ikke helt godt. Derfor vurderer jeg å kjøpe et skjermkort med DVI-tilkobling. Siden maskinen ikke skal brukes til å spille eller gjøre andre avanserte ting, vil det være noen merkbar forskjell på bildekvaliteten på et billig og et dyrt skjermkort? Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Nei, ikke som jeg har sett. Selvsagt er det stor forkjell i spill, men det er jo en annen sak. Men prøv å hold deg over 300 kr i allefall. Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det viktigste til dette bruk, er at oppløsningen er stilt inn slik at den støttes godt av LCD-TV'en - prøv deg frem eller les TV'ens bruksanvisning. Et dyrere skjermkort vil ha flere muligheter for innstilling av oppløsning, men jeg tviler på at du vil se noen vesentlig kvalitetsforskjell utover dette. Hvis du ikke får bra bilde og riktig oppløsning med det integerte kortet, vil et kort til ca 500 kroner være mer enn bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå