kalg Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg kunne tenke meg at kablet nettverk kom inn i anbefalingene, siden de som bruker internett til mer enn å gå i nettbanken sannsynligvis sitter på kablet nett. Dette gjelder også hjemmenettverk. Det er så greit når nettverket bare VIKRER, hver gang... Etter å ha prøvd meg med trådløst nettverk fra forskjellige leverandører, måtte jeg til slutt krype til korset og dra frem min gamle 3Com Svitsj, og trekke kabler. Da jeg er i planleggingsfasen til husbygging blir det selfølgelig kablet nettverk i dette. Forslag til anbefalinger av Svitsjer: 5 port 100mbit,16 port 100mbit, 24 port 100mbit, 8 port 1000mbit, 16 port 1000mbit, 24 port 1000mbit. Hvilke merker som er å foretrekke osv, da det er en del varierende kvalitet på utstyr som selges. Det kunne også vert beskrevet kabeltyper, makslengde på kabler, teoretiske overføringshastigheter osv. De som trenger SMART Svitsjer har som regel peiling på hva de skal ha, så jeg tenkte på mer generelt til hvermannsen. Kunne vert greit for de som skal oppgradere nettverke sitt eller bygge nytt. Det hadde sikkert blitt en del mindre poster om dette på forumet også, da det gav en god pekepinn på hva utstyr som duger, og hva som ikke gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå