Dingy Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Som topic sier, så lurer jeg på hva som er minuset med å kjøpe en PS3 fra USA? Jeg skal over dit en tur om ikke så lenge. Mener å ha lest at den er sonefri. Vil alle norske og amerikanske spill fungere? Hva med Blu-Ray filmer/filmer generelt? den amerikanske har jo også hardware emulation for eldre spill hvilket jo skal være bedre...? hva er pluss og minus med å kjøpe derfra? (skjønner jo såklart at support kan bli litt værre hvis den blir herpa, men det er jeg villig til å ta sjansen på ettersom prisen er under halvert med den lave dollar kursen) Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 - reklamasjons rett (5 år i Norge). - usikker om den er sonefri på DVD filmer, men spill så kan du kjøpe fra hele verden, eneste som trekker ned er Japankse PS3 som har grøndt blod. -/+ usikker på om HW emulerings enheten funker på Norske spill (ned tanke på PAL/NTSC). Lenke til kommentar
Makky Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 angående emuleringen: Fordelen med at de europeiske er software-basert er at de kan oppgraderes av Sony til å støtte flere spill. Ellers er det som nevnt sonefri når det gjelder spill. Filmer er nok delt inn i soner om jeg ikke tar feil. En stor fordel med å kjøpe i USA er prisen! Du kan jo sjekke med Sony angående garanti. Jeg mener å huske at Sony har en "verdensgaranti" på sine produkter, så det kan jo hende du har garanti på din maskin i Norge via denne. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Du vil ikke kunne avspille sone2 DVD-er (DVD-er utgitt i norge/europa), de fleste blu-ray filmene som gis ut i europa kan ikke spilles av (det finnes flere unntak). Du trenger vel en strømomformer. Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 okei, takker for svar. det med filmene var jo ett relativt stort minus... eldre PS2/PS1 spill er greit nok, tviler på at jeg kommer til å spille de stort alikevel men en del av grunnen til å kjøpe den er jo for å se Blu-Ray filmer i ordentlig HD på projektor (og ordentli TV etterhvert) ... hmm. går ikke ann å "hacke" den greia her så den blir sonefri på blu-ray filmene a? ... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 ingen hacks ute og går enda nei. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Kommer sikkert både hacks og chipper til disse boksene. Bare gi folka litt tid til å skru den helt fra hverandre Lenke til kommentar
Filla Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hmm, mente at BD var regionsfrie, de har ihvertfall vært det. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Hmm, mente at BD var regionsfrie, de har ihvertfall vært det. 9594502[/snapback] Er HD-DVD som er regionsfri foreløpig. Du mister 5 års reklamasjonsrett, hvis det skjer noe da blir det fort dyrt etter ene året med garanti. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
acerview Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Hmm, mente at BD var regionsfrie, de har ihvertfall vært det. 9594502[/snapback] Er HD-DVD som er regionsfri foreløpig. Du mister 5 års reklamasjonsrett, hvis det skjer noe da blir det fort dyrt etter ene året med garanti. ~ Mortis360 9594586[/snapback] jeg kjøpte min fra canada, den speler ikkje av europisk dvd å Blu-ray, men mange blu-ray er sone frie, som foreksempel den siste james bond filmen(som dei 500 000 første PS3 register i europa fekk gratis) å denne filme fungerte fint på min ps3 å det står på filmen at den er sone fri dessuten kommer no filmene som regel ut før i usa å da er det berre å bestille fra dvdstrak seller videogamesplus eller noen andre online butikker alle spill er sone fri Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2007 ok. så lenge spillene er sone fri så er jo det det viktigste, tar nok ikke lange tiden før vanlige Blu-ray spillere blir ganske rimelige også. kjøper sjelden filmer, pleier å leie dem, og på leie sjappene er det jo ikke så ofte de er sone fri da.. men, når man får en PS3 med 80gb til under halve prisen av norge så er det jo ikke så harde valget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå