Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får man byttet luft filter "boksen" ?

_tHokA_

Anbefalte innlegg

På min Audi 80, B4 (2.0liters, 90hk) motor så har jeg et orginalt rundt luft filter (se bildene). Jeg skal kjøpe meg effekt/sports filter.

Det jeg da lurer på er om det finnes noe jeg kan bytte ut det orginale filteret med. Overgang på en måte, ifra det store runde filteret til et lite sportsfilter

(klarer ikke å forklare så bra :blush: )

Kort sagt:

Bytte ut orginale luft filteret på forgasseren med en "overgang" til et rør som går ned til mitt nye luftfilter

airintake.png

post-43348-1190463003_thumb.jpg

post-43348-1190463027_thumb.jpg

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller k&n innsatsfilter til den originale luftfilterboksen. Skal du ha konfilter, må du lage varmeskjold for at ikke bilen skal gå dårligere. Du bør også justere forgasseren for å få glede av den ekstra luften.

Konfilter slipper inn mer dritt i motoren også.

Det sto et k&n konfilter på min 318i da jeg kjøpte den. Byttet dette til et biltema innsatsfilter, og fikk merkbar effektøkning, mindre fjusking og lavere bensinforbruk.

Hvis det er lyd du er ute etter, bør du heller bruke pengene på effektanlegg.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Kjøp heller k&n innsatsfilter til den originale luftfilterboksen. Skal du ha konfilter, må du lage varmeskjold for at ikke bilen skal gå dårligere. Du bør også justere forgasseren for å få glede av den ekstra luften.

Konfilter slipper inn mer dritt i motoren også.

Det sto et k&n konfilter på min 318i da jeg kjøpte den. Byttet dette til et biltema innsatsfilter, og fikk merkbar effektøkning, mindre fjusking og lavere bensinforbruk.

Hvis det er lyd du er ute etter, bør du heller bruke pengene på effektanlegg.

9550365[/snapback]

om du ser på bilde til høyre så får det ned et rør ifra luft filter "boksen". På den satt det et luft filter før, sånn green sports filter, som gikk inn i det orginale luft filter boksen, men da satt det jo ingenting inni den da. Det falt av 1uke etter jeg kjøpte bilen, og da kjøpte jeg meg orginalt rundt filter som ligger oppi der. Kan jo å nevne at jeg sliter med at bilen fjusker veldig mye da den er kald. Den holder igjen, og plutselig kommer alt på en gang. Kan det ha noe med filteret å gjøre? eller den delen å gjøre?

grunnen til at jeg vil bytte er pga utsende :blush: ser tøffere ut med sånn filter, enn det digre runde greia :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...