1915 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 vi skulle skrive fra filmebn bowling for columbine. vg1. og vi så filmen. uten tekst ;/ og jeg kan ikke engelsk. så noen som kunne fortelle meg hva filmen handler om og hva var det han fyren pratet om osv ? og hva han prøvde å finne ut? og gi fakta til meg hva filmen handler om ? på NORSK. takker Lenke til kommentar
............... Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 du kan ikke engelsk og du får 1. år vgs? jaja.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Er amerikanere gale etter våpen - eller ganske enkelt gale? Samfunnsrefseren Michael Moore jakter på svaret. Hvorfor begås langt flere drap med privateide våpen i USA enn i noe annet land? Den radikale dokumentarregissøren Michael Moore ville finne ut hvorfor amerikanerne har kløe i avtrekkerfingeren. Med skarp satire og overraskende vinklinger viser han vrengbildet av den amerikanske drømmen. Hvorfor blir amerikanernes høyt verdsatte frihet dynket i så mye blod? Michael Moore ser etter sannheten gjennom et filter av humor og sarkasme. Han oppsøker hjertet av USA for å finne svaret. Utgangspunktet for filmen er skytetragedien på Columbine high school i Littleton, Colorado, der 12 elever og en lærer ble drept av to elever som avsluttet massakren med å ta sitt eget liv. Moore tar også en avstikker til nabolandet Canada, der våpenbruken og frykten for blind vold er langt mer beskjeden. Moore lar både mannen i gata og maktpersonene komme til orde om sitt forhold til våpen sett i lys av tragedien på Columbine. Sjokkrockeren Marilyn Manson, "South Park"-skaper Matt Stone (som var elev på Columbine) og filmikonet Charlton Heston er noen av dem som forsøker å forklare hvorfor det enkleste ofte er pistol i USA. Sistnevnte er nå leder for den mektige våpenlobbyen i USA, National Rifle Association, og har en lav stjerne hos Moore. Ironisk nok er Moore selv medlem i NRA. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) ja ;// sant. jeg kan litt. men det er svært lite. skolen jeg gikk på (grunnskolen). må være den dårligste i HELE norge. pga jeg har lært mere matte iløpet av 1 månde på vg1 enn 3 år i ungdomskolen. alle i klassen min gikk ut med 2 i matte fra ungdomskolen ;// ikke bra Men takk for svar Endret 22. september 2007 av 1915 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå