Zelcon Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) jeg er student og trenger en skolebærbar, helst ikke for tung.. og lurte på om noen av dere kunne gi meg forslag på hvilken bærbar..jeg er gamer, men har ikke tenkt å game på denne.. helst: -ikke mer enn 2kg -12" (litt opp/ned er ikke farlig) -Dual core -2 GB Minne (trenger ikke) -120 GB Harddisk (helst) -Elegant design/ikke stygg iallfall (må ha noe å bryfe med litt da ) -Touch screen ville vært hærlig -Høy oppløsning og lengre batterilevetid enn 4 timer er en MUST -Bluethott (trenger ikke, men hadde vært fint..kan bare kjøpe bluethott "usb pen") Endret 25. september 2007 av Zelcon Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Macbook passer med kravene, men uten touchskjerm, og den koster jo en del. HP har vel en liten og lett en med touchskjerm, men den fant jeg dessverre ikke. Lenke til kommentar
Zelcon Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Vel, jeg har ikke peiling når det gjelder Macbook..kunne du gi meg noen link? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Raste Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Denne passer best til kravene, men har ikke 2 GB ram. Men det er jo bare å oppgradere da. http://www.computercity.no/ HP TX1250 Lenke til kommentar
messo Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Har du en tidsramme på når du øsnker å kjøpe maskinen? Grunnen til at jeg spør er fordi det går rykter om nye Applemaskiner som møter kravene dine og vel så det. Til og med touchbiten, hvis ryktene slår til. Apple er som kjent litt dyrere en vanlige "elkjøp" PC-er, men så holder de til gjengeld mye lengre. Hjalp en kompis av meg med datakjøp for 3 år siden - en en PB 12". Liten og lett, perfekt skolemaskin. Den har han enda, og den går som et skudd! Fortsatt over 4 timers batteritid, har overlevd mange fall og slag. Og siden du er student får du greie rabatter. Om du velger å kjøpe nå, får du en iPod nano (ny utgave) med på kjøpet i tillegg til rabattene. Les mer her! Lenke til kommentar
Zelcon Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Det haster ikke for mye å kjøpe det, men jo tidligere, jo bedre.. Men jeg lurer på om det med ryktene om nye Applemaskinen..hvor får jeg lest dette? Jeg har vært litt omkring på den linken du ga meg..men finner ikke noe om det.. Også, er det Mac Maskin du prata om? det er jo det eneste Apple gir ut vel? Lenke til kommentar
messo Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det haster ikke for mye å kjøpe det, men jo tidligere, jo bedre..Men jeg lurer på om det med ryktene om nye Applemaskinen..hvor får jeg lest dette? Jeg har vært litt omkring på den linken du ga meg..men finner ikke noe om det.. Også, er det Mac Maskin du prata om? det er jo det eneste Apple gir ut vel? 9573852[/snapback] Du kan lese applerykter på blant annet macrumors.com. Det er en side som samler rykter fra nettet og kommenterer hvor troverdige ryktene er i forhold til hvor presis kilden har vært før. Det er kun Apple som produserer Mac maskiner. Mac er egentlig en forkortelse for MacintoshMachintosh, som er det oppringelige navnet på alle maskiner levert av Apple. (Les Apples utrolige historie på linken over). Bare for å ha nevnt det; Alle apples maskiner kan kjøre windows parallelt med sitt eget system; OS X. Lenke til kommentar
Trondisk Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Vil absolutt anbefale en Macbook! Kjøpte det selv for VG1(vi måtte ha bærbar), og jeg har ikke angret et sekund! Den MacBooken jeg har, har disse spesifikasjoner: - 2,16 GHZ Intel Core 2 Duo - 13,3" - 2 GB Minne - 120 GB Harddisk - Bluetooth og mye mer da, men gidder ikke å skrive opp alt. En MacBook er perfekt for studenter. Hvis du aldri har brukt Mac(som meg), vil du føle deg litt uvant i starten, men det går over. Jeg gjør mye skolearbeid på Macen, og synes arbeidet går betydelig mye fortere på Mac enn på Windows. Jeg anbefaler iWork 08 om du skal bruke den for skolearbeid. Du kan også kjøre Windows Xp eller Vista på den om du ønsker(Boot Camp). Prisen vil nok komme opp i 10 000 - 12 000 kr, men på langt sikt så sparer du en hel masse penger! Håper det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå