TBSkippy Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Utstyr: - Hp Pavilion zt32xxx - Ruter: 3Com OfficeConnect Wireless 108 Mbps Erfaring så langt: - Får tilgang til internett via kabel: PC-ruter-modem - Får inn signaler fra egen ruter samt naboens - Får surfet via naboen trådløse Men: - Får IKKE surfet via egen trådløse Mulig årsak: Nettverksadresse? Har gått igjennom bruker manual samt veiledning her på forumet uten å lykkes. Råd og vink trengs. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Kan du koble deg til ruteren via trådløs? Får du ip adresse som er i samme range som på den maskina med kabel? (start -> kjør -> cmd -> ipconfig /all ...) Har du internett fra GET ? Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg har denne routeren (og har også hatt både 11 Mbit og 54 Mbit-utgaven av den samme). Hva er det du har gjort for å få det til å fungere? For å sette opp WLAN på denne routeren må du selvsagt slå på denne muligheten først. Om man har problemer kan det lønne seg å starte med et absolutt basis-oppsett (altså null passord, null encryption osv.) for å se om det fungerer. - Koble deg til routeren med kabel og gå til 192.168.1.1 (bør være routerens webinterface) - Logg deg inn (default passordet er 'admin'). - Klikk på "Wireless Settings" - Klikk på "Enable Wireless Networking" - Klikk på "Enable Broadcast SSID", og skriv inn et navn under (kan være hva som helst) - Klikk "Save" - Nå begynner "Apply" i venstremenyen å blinke, klikk på denne knappen og vent 30 sekunder mens routeren lagrer/restarter Nå kan du koble fra kabelen og gå inn i trådløs-oppsettet på HP Pavillion-maskinen din og se om du finner nettverket du nettopp lagde. Om du gjør det - får du koblet deg på det? Om du får det - kan du nå også gå til 192.168.1.1 i en nettleser for å komme inn på web-interfacet? Kommer du inn kan du koble til kabelen igjen og begynne å sette opp kryptering osv. i ett skritt av gangen helt til det feiler (eller ikke - da vet du hva som loker til. PS! Det kan være kjekt å prøve å koble til fra en annen maskin også - Pavillion-serien er søppel. Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Kan du koble deg til ruteren via trådløs?Får du ip adresse som er i samme range som på den maskina med kabel? (start -> kjør -> cmd -> ipconfig /all ...) Har du internett fra GET ? 9548676[/snapback] Jeg kan koble meg på naboens trådløse. Ser også min trådløse men jeg får ikke koblet meg på. Det er ikke samsvar mellom ip-adressen ved ipconfig /all og f.eks. ip-adressen til LAN settings. Og hvis jeg endrer dette får jeg feilmelding (konflikt til DHCP). DHCP Server Parameters har også egen ip-adresse. Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Nå kan du koble fra kabelen og gå inn i trådløs-oppsettet på HP Pavillion-maskinen din og se om du finner nettverket du nettopp lagde. 9548871[/snapback] Done that, been there....... Om du gjør det - får du koblet deg på det? 9548871[/snapback] Det er fra her problemet starter....., jeg får ikke koblet meg på. Endret 22. september 2007 av TBSkippy Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Det går rimelig kjapt når jeg trådløst kobler meg på naboen (hvem nå det måtte være...). Egen ruter med egen SSID gir meg imidlertid ikke den muligheten; "Henter nettverksadresse" står det mens den søker, så ender det hele med "Begrenset eller ingen forbindelse". Rutern funker den, ellers kunne jeg ikke skrevet innlegget her. Men da bruker jeg kabel mellom pc og ruter,- da er jo hensikten borte..... Ingen kloker hoder her som kan gi et vettug svar? Endret 22. september 2007 av TBSkippy Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Er det kryptering på routeren deres? I såfall prøv uten. Går ikke det, så prøv å resette router. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Gå inn på web-grensesnittet igjen. - Klikk på "LAN Settings" og sjekk at "The Router acts as DHCP Server" har ENABLE krysset av - Gå så til "DHCP lease table" og se om du finner hostname eller MAC-adressen til HP-maskinen - Klikk så på "Wireless Settings" og så på "Connection control" - "Enabled Access Restriction" skal være AVSLÅTT her (om det er påslått kan kun en liste med forhåndsbestemte MAC-adresser koble seg til routeren) - Klikk så på "Client list" for å se om HP-maskinen er koblet opp mot den trådløse routeren Dra en runde med "Save" og "Apply" på alt du har endret og gå så inn på "DHCP lease table" igjen for å se om du får IP. Sjekk "ipconfig /all" for å se om du får IP i riktig segment (skal være 192.168.1.x). Lykke til. Endret 22. september 2007 av transistorbass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå