HanselV Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) HeiHei, Skal snart begynne på lappen, og tenker allerede på hvilket anlegg jeg skal ha i bilen:) Musikk jeg hører på er alt fra Trance/Dance/House osv;) SUBWoofer......: http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=1&va...arenr=&sm=10132 HØYtalere.......: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319949 CD-Spiller........: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333079 FORSTERKER....: http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=1&va...arenr=&sm=10005 kom gjerne med tips om andre høytalere/forsterkere og/eller CD-Spiller. Og kabler jeg kunne ha trengt. EDIT: Holder det bare med Høytalerene? Noe som vet om det er bra lyd og Bass i dem? Takker på forhånd EDIT: Hvi det har noe å si, så er bilen '' Nissan Primera 1,8 Personbil 2000'' http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...4dacbT7M6805449 I gull farge ^^ Endret 22. september 2007 av HanselV Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Tror den forsterkeren kommer til å slite med den suben og kjøp komponentsett isteden for 6x9, spiller betydelig penere. Anbefaler at du kjøper en god monblokk til subben, Dynabel 4501, for eksempel, og eventuelt en to-kanals forsterker til komp. settet. Endret 22. september 2007 av Lefse Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Spilleren du har valgt er grei, men resten ville jeg vurdert å bytte ut... Som Lefse sier, et bra kompsett foran, er mye bedre en 6x9 bak... Jeg ville tatt en titt på www.morel.no, og vurdert en eller to RE suber, og morel kompsett... UsAmps er også meget bra... Eller feks en dynabel bf0756, så har du til alt... www.dynabel.no Lenke til kommentar
HanselV Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Takker for svar:) Ja glemte å legge in link til mono-blokken.. Men trodde Pioneer (Wooferen) var ganske så bra jeg, menmen:) får sjekke ut de sidene, takk igjenn Lenke til kommentar
HanselV Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Ok, etter å ha tengt meg litt om, så tror jeg at jeg satster på 2 stk ''vanlige'' høytalere forann og bak. Noen tips? 400/500 W. er egentlig mere enn nokk forløbig:p mener at de orginale høytalerene som er i hatte hyllen nå, er 6''9'' men, vet ikke srrelsenpå de forann (kansje 6-7 '') eller 8'' Endret 23. september 2007 av HanselV Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) jeg trodde også de var bra, har 2 av den gamle serien men nå finner du vel alltids bedre bare lommeboka er stor nok :!: Endret 23. september 2007 av andy89 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Har ikke sagt at pioneer suben ikke er bra, men RE subene er bedre, tilogmed de som er mye billigere Hvorfor må du ha høyttalere på 400-500watt?? det har ingenting å si hvor mange watt de tåler... Og som sagt tidliger, drit i høyttalere bak, og bruk mere penger på noe foran... feks Morel Dotech 5 MkII til 2498,- Lenke til kommentar
HanselV Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) okei:) nei, vet ikke har alltid trodd att mere watt = høyere lyd/kraftigere høytalere.. Eller det har jo litt å si på hZ og DB og da, menmen:) Jeg skal sjekke ut litt mere fra morel. Men, det er jo alltids greit for passasjerene i baksetet å få litt lyd dem også Endret 23. september 2007 av HanselV Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hjelper lite med en sub med ekstrem "powerhandling", hvis du bygger ei kasse som struper subben. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Ok, etter å ha tengt meg litt om, så tror jeg at jeg satster på 2 stk ''vanlige'' høytalere forann og bak. Noen tips? 400/500 W. er egentlig mere enn nokk forløbig:p mener at de orginale høytalerene som er i hatte hyllen nå, er 6''9'' men, vet ikke srrelsenpå de forann (kansje 6-7 '') eller 8'' 9554122[/snapback] watt på subbene og watt på forsterkeren har lite å si. Det som er viktig at forsterkeren klarer å gi subbene kraft. Klarer den ikke det har det lite å si at subbene er 50k watt. For at en subb skal spille høyt, er det viktig at kassen er "just so" og at subbene får den kraften de trenger. okei:) nei, vet ikke har alltid trodd att mere watt = høyere lyd/kraftigere høytalere.. Eller det har jo litt å si på hZ og DB og da, menmen:)Jeg skal sjekke ut litt mere fra morel. Men, det er jo alltids greit for passasjerene i baksetet å få litt lyd dem også 9560705[/snapback] Passasjerene i baksete får alltids lyd nok fra høytalerene fremme. Jeg har høytalere fremme og bak, men jeg har som regel høytalerene bak koblet ut siden jeg ikke liker å høre lyd bakfra. Men selv i min bil er det ingen som har klaget av at det ikke er "nok lyd i baksete" selv om jeg ikke har hatt høytalerene bak på. Så lenge du har dem på forsterker er det ingen vits med høytalere bak. Få tak i noen kvalitets høytalere i din pris gruppe å sett dem framme, å drit i høytalerene bak. De få gangene du sitter i baksete på din egen bil er du for full til å høre hva de spiller uansett. Lenke til kommentar
HanselV Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Ok, da satser jeg på det;) Blir vel egentlig litt billigere også Kommer sikkert tilbake til dere om flere spørsmål, Takk for hjelp. Hjelper lite med en sub med ekstrem "powerhandling", hvis du bygger ei kasse som struper subben. 9562788[/snapback] ehm, nei så DUM er jeg ikke, den må ha sine riktige/oppgitte mål. EDIT: Etter å ha lest det dere har skrevet her, så må jeg nesten le av kompisene som sier de skal ha 4 subber ''2 bak + 2 forann'', 6 høytalere (10 000 W.) osv. hehe, Blir vel dyrt med batterier og Forsterkere da, menmen. Takk skal dere ha for tipsene;) Endret 24. september 2007 av HanselV Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Har du optimal kasse og lettdrevne subber, så skal det ikke så mye forsterkerkraft til for å få god trøkk faktisk. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Godt sagt, Lefse! Virker som det er mange som tror at jo mer watt en har, jo høyere spiller det. En må huske på at det er membranet sin bevegelse som skaper lyden, ikke tilført effekt. Endret 24. september 2007 av Tor Haakon Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) For å si det sånn; Med å forandre på kassedesignet så spiller det nå, med 300 watt, med omtrent like mye lydtrykk, som det spilte med 500 watt med en dårligere kasse. Selvfølgelig hjelper det med mer forsterkerkraft, men det må utnyttes skikkelig hvis det skal bli bra. Endret 25. september 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå