Stereohode Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Jeg har et problem med å installere Vista på den nye bærbare PC-en min, Compal IFT00. Når jeg setter inn Vista DVD-en på første oppstart, får jeg en feilmelding om at driverne til CD/DVD-ROMen ikke er tilstede. Så jeg setter inn Driver-CDen som var med PC-en, og prøver å lete fram til driverne av DVD-ROMen. Men ingen av driverne på CD-en er drivere til CD/DVD-ROMen. Så er det noen som vet hvor man kan laste ned drivere til CD/DVD-ROMen på Compal-PC-er? Endret 22. september 2007 av Stereohode Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 den skal da bruke standard drivere som alt anna?? om det ikke er noe spesielt ved den PC-en... sjekk om compal.com har noe brukerforum eller drivernedlastnings side. Litt merkelig om installasjonen starter, for så og stoppe opp.... Lenke til kommentar
Stereohode Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Ja, det er svært merkelig. Har sjekket compal.com, og driverne som er til nedlasting der er de samme som på Driver-CD-en, altså ingen CD-DVD-drivere der heller... Og de har heller ikke oppgitt fabrikatet på CD-ROMen, så jeg kan heller ikke gå til fabrikatets hjemmeside og laste ned drivere. Kanskje det går an å bare laste ned noen generelle drivere til CD/DVD-ROM og håpe på at de fungerer? Noen som vet hvor man kan laste ned en slik generell driver? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå