Gå til innhold

Til dere p4 brukere, hva var grunnen til at det blei p4?

bjaa

Anbefalte innlegg

angående stabilitet så har jeg hatt en duron 650 kjørende på 900-1007 stabilt i to år nå (måtte klokke ned pga bytte til mye varmere skjermkort) har nå bytta til maskinen i signaturen først og fremst pga det ikke er noe tenking på hvilken cpuvifte jeg trenger, boxed intel er bra nok :) ihvertfall hvis man ikke skal overklokke mer enn en ghz :)

begge maskinene er helt stabile :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At systemet til bestefaren din er ustabilt har nok mer med han å gjøre enn med AMD.

Jeg begynner også å lure på bestefar'n din nå ... Lar'n AMD være ustabil? :grumpy:

Hhhhhææh ... :google:

Han har lagt pcen i kjellern, brukern ikke!

555 skrev:  

Tror AMD lager chipset

Tror AMD lager chipset

trur ikke jeg...

Lenke til kommentar
AMD er MYE,MYE,MYE,MYE bedre enn noe Intel-jalla!!

Har en Duron på 850mhz, som yt det samme som en 1.2giga p4 :woot::lol::lol:

1.2GHz P4 var den gamle Williamette kjernen, og ja; de sugde noe grenseløst! I tillegg kom jo ikke P4 så lavt som 1.2GHz. (Se her...)

I tillegg så er denne måten å argumentere på noe grenseløst barnslig. Jeg har sett dette fra deg i MANGE poster nå, AMDguru1 Slik som du holder på nå fremstår du som en tolvåring med atferdsproblemer. :x

Du kan jo også starte med å holde deg til topic?

Jeg kjøpte min P4 på grunn av at den var den raskeste CPUen som fantes når jeg kjøpte. I tillegg er den eksepsjonelt enkel å overklokke! Uslåelig kombo. Det at I850 og I845PE som jeg har brukt på P4 er to utrolig gode chipsett er bare en bonus.

-KJ

Lenke til kommentar

Husk på at fordi en Duron 1200 slår en P4 1500 (willamette) på noen tester så blir den slått igjen av en P4 1300 på andre igjen.

Egentlig er de ikke rare forskjellen på en Duron 1200 og en XP 1600+ heller da.. 20fps, hva er vel det? Smak og behag. Der er ingen "absolutter" blandt høvlig gjevne produkter.

Lenke til kommentar

Jeg valgte p4 2.4 fordi jeg ville ha en stille pc.. Hadde før en celeron 600 med en hissig vifte og var gal støyen

Så nå kjører med zalman blomsten og viften på minimum.. funker helt fint.. kan jo kjøre den uten vifte men har ikke spilt noen spill over lengre tid, så jeg vet ikke hvor stabilt det er..

Lenke til kommentar
Husk på at fordi en Duron 1200 slår en P4 1500 (willamette) på noen tester så blir den slått igjen av en P4 1300 på andre igjen.

Egentlig er de ikke rare forskjellen på en Duron 1200 og en XP 1600+ heller da.. 20fps, hva er vel det? Smak og behag. Der er ingen "absolutter" blandt høvlig gjevne produkter.

P4 slår Duron i apps som er optimalisert for SSE2, og kun der. Ettersom det har vært kun en liten brøkdel av apps, så vil jeg nok fortsatt si at Duron "slår" P4 Williamette opp til ca. 1.5GHz ~ 1.6GHz.

-KJ

Lenke til kommentar
Jeg hadde en skikkelig hangover etter en utrolig lang og hard fyllekule.  

Så ved en feiltagelse bestillte jeg P4.

Griner blod den dag i dag pga dette   :lol:

Hvorfor sier du dette?

Uansett hva du kjøper så fungerer det jo, selvfølgelig kan man være uheldig å få ett hovedkort eller cpu som er ustabilt, men det kan jo vippe begge veier.

Personlig valgte jeg P4 pga:

Varme

Overklokking

Mye bedre chipsett (Granite Bay)

har du fått tak i hk med Granite Bay? jeg tenker på å bestille P4 2.53 og Asus hk m/Granite Bay neste uke faktisk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...