Gå til innhold

Til dere p4 brukere, hva var grunnen til at det blei p4?


bjaa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD er ikke stabilt, og jeg har hatt AMD fra min først bygde maskin. At folk ennå klarer å si at dem tror at AMD er ustabilt gjør meg fjollete, så og si alle vennene mine har det og ingen av dem har problemer med det. Ikke engang med de gamle stygge chipsettene til Via. Noen hovedkort gjør faktisk at den slår seg av når ved 75-90 grader hvis kjøleren skulle falle av. Og dette er testet av meg og noen andre og det var vellykket, hvis det hadde slått feil hadde vi jo fått tilbake på garantien. :wink:

Lenke til kommentar

bare tull å si at AMD er mer/mindre stabilt enn P4 og omvendt. Dagens prosessorer er stabile alle sammen. Det som er forskjellen på P4 og AMD er at p4 ligger litt foran i ytelse, og AMD litt foran i pris. Det er en smaksak.

 

Jeg valgte P4 2.4 GHz fordi det passa best der og da. Ikke fordi AMD var dårligere.

Lenke til kommentar

Jeg gikk over fra AMD til Intel av 2 grunner:

 

1. Jeg ble utrolig skuffet da det viste seg at Athlon 64 ikke skulle komme til julen 2002 (hadde bestemt meg å ikke gå for Barton), men utsettes til Q2 2003.

 

2. Hadde egentlig lyst å prøve noe nytt (har hatt 2 AMD-systemer tidligere), og da valget på nytt kabinett+HK falt på Shuttle SB51G, var valget klart. Men hadde SN41G2 vært tilgjengelig i samme tidsrom, hadde jeg ikke vært fullt så sikker...

 

Jeg er meget fornøyd med Intel-systemet mitt (P4 NW 2,53GHz @ 2,76GHz), men det betyr ikke at jeg nå synes at AMD er rævva. Det XP1800+ baserte systemet har broren min fått, og i kombinasjon med Gainward GF4 Ti4200-8x klarer det fremdeles å kjøre alle krevende spill på markedet med god FPS - selv også den "beryktede" Doom 3 Alpha-testen (ikke at den er på markedet, men likevel).

 

Hoster ikke Intel opp noe revolusjonerende til høsten 2003, kommer jeg nok til å gå tilbake til AMD igjen...

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min 1,6 nw jeg, fikk klokka den til 2,4 lett.

En annen ting, om sommeren, så har en kompis av meg en amd athlon 1.4 (t-brød) Det blir så varmt på den cpuen, at pcen fryser!

 

hvis de amdene er ustabile med via chipset, hvorfor kan ikke amd lage chipset de da? Intel gjør jo det!

 

ja, jeg liker ikke amd

Lenke til kommentar
At systemet til bestefaren din er ustabilt har nok mer med han å gjøre enn med AMD.

 

Jeg begynner også å lure på bestefar'n din nå ... Lar'n AMD være ustabil? :grumpy:

 

Hva er det me'n, - passar'n ikke på'n?

 

b0nna mener nok han er labil, og AMD'n er ustabil,

ikke vet jeg :rofl:

 

Hhhhhææh ... :google:

Lenke til kommentar

Kan noen være så snill å deffinere denne "stabiliteten" dere snakker om til meg? Jeg har aldri opplevd ustabilitet som jeg har kunnet forbinde med verken AMD eller Via. Microsoft Win 9x derimot...

 

Overklokking som argument: Intel hadde et bra forsprang her inntil nylig, men med AMD's TbredB er forskjellen nesten borte mellom de to.

 

Varmeutvikling som argument: Intel's lavere-klokkede Northwood's ble ikke særlig varme, men dagens Intel CPUer på godt over 2GHz blir minst like varme som AMD's Tbred.

 

bjaa: Kjøp nForve hvis du er så redd for at Via skal være "ustabilt" :p

Lenke til kommentar

Det som er så trist med AMD er at de er lite overklokkingsvennlige! Har en XP 1700+ med god kjøling (load 45C så er ikke SÅÅÅ gærnt da :wink: ). Denne har jeg låst opp, med en meget god guide for hånden- selvfølgelig fra OK.no :woot: Men selv etter denne operasjonen vil den ikke noe særlig mer!

 

Skal ha P4 neste gang i hvert fall :grumpy:

Lenke til kommentar

1. Stabile systemer, både Pentium4 og Athlon er bra CPU'er men sistnevnte frem til nylig hatt ikke hatt noen chipsett-støtte er duganes karakter.

2. Overklokking

3. Bra valuta for pengene (ser ikke etter typisk "mest ytelse for 438kr") når jeg handler.

4. Bra gjennsalgsverdi (dersom man sifter 10-15 ganger i året).

Lenke til kommentar

Stort sett samme grunn som de fleste andre her- stabilitet, varmeutvikling og holdbarhet.

 

Har mange venner som er AMD- tilhengere. Etter å ha snakket med dem om PC-ene de har (og problemene) er jeg ikke imponert. Liker å bruke tiden min til andre ting enn feilsøking.

 

En annen sak er følgende: Hvor mange AMD- maskiner selges til bedriftsmarkedet? Nå er ikke dette i seg selv noe drawback, men en IT- avdeling med mer enn nok å gjøre har ikke tid til å surre rundt med ustabile systemer. Det vet jeg av erfaring.

Lenke til kommentar

Bruker p4 fordi jeg er offer for påvirkning utenfra, dvs. jeg har kun bygd en maskin og det er den jeg har nå, og da jeg fikk hjelp til å plukke komponenter fikk jeg med det samme en lekse i at man bruker intel fordi den var mer stabil enn amd, og hadde bedre rykte..så det stolte jeg på da :)

 

Er forøvrig fornøyd med min p4, men skal ikke uttale meg om den i forhold til amd, da jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag!

 

molly

 

Edit: skrivefeil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...