Gå til innhold

Til dere p4 brukere, hva var grunnen til at det blei p4?


bjaa

Anbefalte innlegg

Hva er grunnen til at dere kjøpte P4 og ikke en amd?

Selv kjøpte jeg meg en P4 1.6 fordi den var billig og grei+ at p4 prossesorene har en sånn funksjon når den mister kjølinga og at jeg har hatt intel hele livet. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en Athlon, men så kjøpte bestefaren min seg en athlon 1,4 og en p4 1,7 og da var amd ustabil, men ikke p4en...Så han anbefalte meg å kjøpe p4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er grunnen til at dere kjøpte P4 og ikke en amd?

Selv kjøpte jeg meg en P4 1.6 fordi den var billig og grei+ at p4 prossesorene har en sånn funksjon når den mister kjølinga og at jeg har hatt intel hele livet. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en Athlon, men så kjøpte bestefaren min seg en athlon 1,4 og en p4 1,7 og da var amd ustabil, men ikke p4en...Så han anbefalte meg å kjøpe p4.

 

Stabilitet.... :woot:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en masse AMD'er (500/700/1400/1700/2100), men kjøpte meg ny pc igår. P4, fordi jeg mener de er er litt forran akkurat nå.. Blir spennende å se når AMd kommer med noen nye prossessorer..

Nå har jeg en XP2100 og en P4 2.66@3,2GHZ en må si jeg er en god del mere fornyød med P4. (Med tanke på chipsett osv)

Lenke til kommentar

At systemet til bestefaren din er ustabilt har nok mer med han å gjøre enn med AMD. Grunnen til at mange ustanselig roper om hvor ustabilt AMD er er Via sin skyld. Nå som nVidia lager chipset så er nforce+amd vel så stabilt som noe intel system.

AFAIK så er vel p4 1,6 wilamette, som jo er noe av det dårligste intel noen gang har kommet med, spesielt sammen sdr dram.

AMD eide jo intel lett før intel kom med northwood. Fra p3 833 til p4 2,0 lå intel etter ytelsesmessig hele veien.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en skikkelig hangover etter en utrolig lang og hard fyllekule.

Så ved en feiltagelse bestillte jeg P4.

Griner blod den dag i dag pga dette :lol:

Hvorfor sier du dette?

Uansett hva du kjøper så fungerer det jo, selvfølgelig kan man være uheldig å få ett hovedkort eller cpu som er ustabilt, men det kan jo vippe begge veier.

Personlig valgte jeg P4 pga:

Varme

Overklokking

Mye bedre chipsett (Granite Bay)

Lenke til kommentar

Fordi p4 er grei overklokke. De er hakket bedere nå fortiden. men jeg har 2 stk amder her som jeg bruker som servere. så opplever jeg mere stabilitet med p4 systemet en med amd. men jeg venter spent på hammer. er den bra og intell ikke holder følge er det tilbake til amd. men personlig liker jeg den nye 3.06 til intell. desverre har jeg ikke 5,5 k til den :(

Lenke til kommentar
Jeg hadde en skikkelig hangover etter en utrolig lang og hard fyllekule.

Så ved en feiltagelse bestillte jeg P4.

Griner blod den dag i dag pga dette :lol:

Hvorfor sier du dette?

Uansett hva du kjøper så fungerer det jo, selvfølgelig kan man være uheldig å få ett hovedkort eller cpu som er ustabilt, men det kan jo vippe begge veier.

Personlig valgte jeg P4 pga:

Varme

Overklokking

Mye bedre chipsett (Granite Bay)

 

Slapp av. Det var en spøk. Derfor smilet.

Se på min signatur. Har selv P4 ennå og må si jeg er fornøyd jeg.

Har hadt både AMD og Intel prosessorer og har vært fornøyd med begge.

Lenke til kommentar

Jeg har P4 fordi jeg alltid har hatt intel cpu, og har ikke hatt noe trøbbel med noen av dem. De har vært stabile og har gitt god ytelse i forhold til annet på tidspunktene jeg har kjøpt dem.

 

At jeg kjøpte P4 er også en selvfølge da venner av meg har ødelagt amd etter amd. Dette er nok tilfeldigheter, men jeg holder meg til det jeg VET er stabilt og godt.

Lenke til kommentar
Stabilitet.... :woot:

Akkurat, som om AMD ikke er stabilt?

Hadde ingen problemer med å få en stabil AMD PC.

 

Men det er kanskje ikke så lett med AMD som med P4 for nybegynner. (No offence til dere nOObs.)

Har nok heller noe med VIA chipsettet som nevnt her før. Har samme HK som deg på en XP1700, og må si jeg liker P4 mye bedre selv om det ikke er noen problemer på AMD systemet heller :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere mener med at AMD er så innmari ustabilt.

 

Her i huset har det vært følgende AMD prosessorer:

 

350/450/650/800/950/1000/XP1800

 

Alle har kjørt som en drøm, de gangene folk sier at AMD er ustabilt så er det de selv som har forårsaket det.

 

Det med varmeutvikling kan snart ikke tas med, ettersom de nye Thoroughbred kjernene er mye kjøligere enn tidligere AMD prosessorer.

De er faktisk også veldig overklokkbare.

Lenke til kommentar

Hadde før en AMD Tbird 1.4 med et asus VIA hovedkort.

Og det var ALT for mye ustabilt etter mitt bruk.

Så jeg valgte noe som var sagt var stabilt og man kunne overklokke, så det ble en P4 2Ghz med et asus Ps4533 og så et Epox 4G4H+.

 

Og noe mere stabilt har jeg ikke kjørt, men så skal det sies at jeg har ikke hatt sett på annet oppsett siden tbird også dah.

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at dere kjøpte P4 og ikke en amd?

Selv kjøpte jeg meg en P4 1.6 fordi den var billig og grei+ at p4 prossesorene har en sånn funksjon når den mister kjølinga og at jeg har hatt intel hele livet. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en Athlon, men så kjøpte bestefaren min seg en athlon 1,4 og en p4 1,7 og da var amd ustabil, men ikke p4en...Så han anbefalte meg å kjøpe p4.

 

"p4 prossesorene har en sånn funksjon når den mister kjølinga"

 

hvis du tenker på at pc'n fryser eller slår seg av hvis tempen blir for høy, så har AMD også et slikt sytem, vert fall det nyere hovedkortene har det

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til at dere kjøpte P4 og ikke en amd?

Selv kjøpte jeg meg en P4 1.6 fordi den var billig og grei+ at p4 prossesorene har en sånn funksjon når den mister kjølinga og at jeg har hatt intel hele livet. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en Athlon, men så kjøpte bestefaren min seg en athlon 1,4 og en p4 1,7 og da var amd ustabil, men ikke p4en...Så han anbefalte meg å kjøpe p4.

 

"p4 prossesorene har en sånn funksjon når den mister kjølinga"

 

hvis du tenker på at pc'n fryser eller slår seg av hvis tempen blir for høy, så har AMD også et slikt sytem, vert fall det nyere hovedkortene har det

 

ja det har mitt sku jeg tru!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...