abene Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det er oppdaget et kritisk sikkerhetshull i Adobe Acrobat og Adobe Reader som kan gjøre det farlig å åpne enkelte PDF-filer. Les mer Lenke til kommentar
haalo Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 ...dersom du bruker Windows XP ...og Adobe-PDF-leseren . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Dette er da ikke bra, men.. skal ikke si jeg fikk sjokk da jeg så nyheten, gitt Lenke til kommentar
PlatypusPedersen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 ...dersom du bruker Windows XP ...og Adobe-PDF-leseren . 9548245[/snapback] Så det er bare Adobe sin PDF-leser som har dette sikkerthetshullet? Bruker Foxit Reader. Lenke til kommentar
moft Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 bare å bruke Foxit som vanlig, mye raskere of ikke så bloated som den ekle Adobe-readeren. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Foxit <3 Jeg merker meg at flere og flere bedrifter også begynner å bruke foxit på sine Windows arbeidsstasjoner. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Foxit En simpel programfil.. Det enkleste er ofte det beste Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Synes Foxit formisker dokumentet litt, dermed er AR mer behagelig å lese PDF-er med. Lenke til kommentar
8086 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Synes Foxit formisker dokumentet litt, dermed er AR mer behagelig å lese PDF-er med. 9548801[/snapback] Synes også Foxit gjør det vanskeligere å lese på skjermen. Lurer på om det er dårlig anti-aliasering eller noe slikt. Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Synes disse artiklene er litt morsome.. Hadde jo vært gøy hvis vg hadde på forsiden "Farlig å gå ut døren" Alt er farlig! Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 sårbarheten gjelde Windows XP SP2 med IE7Var ikke så mye info å få ut av denne artikkelen, men er det slik at IE må være (aktivt) tilstede for at det skal bli "farlig"?I så fall må jo det bety at sikkerhetstrusselen er til stede fordi IE insisterer på å åpne pdf-filer internt i browseren? Hvorfor kan ikke nettlesere åpne filformat at typen .pdf, .doc m.m. åpne disse filene i deres respektive programmer? Jeg klarer ikke å se nytten av å knote med .doc-dokumenter inne i IE.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 ...dersom du bruker Windows XP ...og Adobe-PDF-leseren . 9548245[/snapback] Akkurat det samme jeg skulle skrive. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg klarer ikke å se nytten av å knote med .doc-dokumenter inne i IE.. 9548987[/snapback] Jeg klarer ikke å se nytten i IE selv jeg Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 ... om du bruker windows XP tar du sjanser fra det øyeblikket du skrur på PC-en, så det er ikke noe nytt.. At Adobes programvare er utsatt for denne slags sak er derimot noe nytt :o Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Da er det jo bare til å oppgradere til Vista da! eller bruke foxit... noko som eg alt gjer... Orker berre ikkje den tunge adobe pakken som vil prakke på deg googlebar eller var det yahoobar, når foxit gjer samme nytten! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 opgradere til vista ? da kan jeg like god kjøpe ny maskin Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Da er det jo bare til å oppgradere til Vista da! eller bruke foxit... noko som eg alt gjer... 9550225[/snapback] Eller bare ganske enkelt være kritisk til hva en åpner... Man må ikke åpne alt av lenker og dokumenter på nettet Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hei. Selv kjører jeg Windows 2000 Pro+Sp4 på alle mine maskiner, jeg kjører i tillegg Adobe Reader 8.0 Pro på hovedboksen. er jeg egentlig utsatt for sårbarheten da? Jeg synes FoxitReader er greit å bruke, men jeg har ikke satt meg nok inni hvordan PDF Editor og PDF Creator virker, så jeg har ikke gidda å skifta over til Foxit enda. Det jeg liker med Adobe Acrobat. Pro versjonen at jeg har mulighet til å lage og endre PDF Dokumenter. Tenkte faktisk på å teste Foxit sine programmer igjen snart, men har ikke hatt tid/tenkt over det enda. Endret 23. september 2007 av wil Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Foxit reader er kjempebra, den loader på ett sekund i motsetning til den treige Adobe Acrobat reader som loader 100 .dll-filer før den endelig åpner dokumentet. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Synes disse artiklene er litt morsome.. Hadde jo vært gøy hvis vg hadde på forsiden "Farlig å gå ut døren" Alt er farlig! At PDF-filer er farlige, er ikke noe som burde være forventet. Det er jo ikke akkurat eksekverbar kode (de skal i hvert fall ikke være det )... Orker berre ikkje den tunge adobe pakken som vil prakke på deg googlebar eller var det yahoobar, når foxit gjer samme nytten!Du misliker bloat, men du anbefaler folk Vista? Jeg klarer ikke å se nytten i IE selv jeg IE er jo et veldig nyttig verktøy for å ødelegge HTML-standarden . Synes Foxit formisker dokumentet litt, dermed er AR mer behagelig å lese PDF-er med.Enig, foretrekker AR over Foxit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå