Gå til innhold

Hvilke høytalere bør jeg kjøpe?

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har funnet ut at det er på tide med nye høytalere, men jeg litt usikker på hva jeg skal velge.

Rommet mitt er 9Kvm (3x3).

Jeg vil bruke de mest til musikk (Rock, Akustisk Og En sjelden gang Hip-Hop).

Jeg burde ha både ny CD-Spiller og forsterker også, men dette er ikke viktig. Jeg vil helst ikke bruke mer enn 5000.- på både høytalere og forsterker.

Har sett litt på Dynavoice F6, disse har jo fått mye skryt, men jeg vet ikke. Hva synes dere?

Wiken..:)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt vanskelig med et så lite rom, F6 kan føles noe rumlende om du ikke gir den litt plass fra veggen. Men den kan fortsatt låte godt da det er sagt.

Du kan kanskje se på noen stativhøyttalere også,de kan gjøre like god nytte i et rom på den størrelsen. Dali Concept 2 er et alternativ, Tannoy Fusion 2 en annen.

Kanskje ta en tur innom Hifiklubben eller en annen butikk og lytte litt rundt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har noen gulvhøytalere som min onkel har bygget tidligere. Denne typen:

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=703613 Bare med slike diskanter:

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=114719

Og jeg synes de låter ganske greit på mitt lille rom, vil det bli stor forskjell fra de til F6? Jeg vet jeg har OK høytalere fra før, men det viser seg at den ene mangler bass.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Brukte gårskvelden på å ta en overhaling på høytalerne jeg har fra før og nå høres det ganske OK! ut. I værtfall en liten stund..:)

Wiken...

Lenke til kommentar

Her har du et veldig godt anleg for pengene, som passer rommet ditt ganske bra.

Dypbassen må du klare deg uten i så fall, men resten av lydbildet vil bli veldig bra.

Høyttalerene skal spille ned til 65Hz med -3dB, så du skal få relativt greit lydbilde med dem.

Det eneste som kommer i tillegg til den prisen er eventuell frakt og kabler.

Men kabler er ikke så fryktelig kostbart at det gjør noe.

Du får veldig gode kabler til 30kr per meter, noe som bør la deg slippe unna med under 100kr på kabler.

1-1,5m per side skal være passelig på det rommet.

I tillegg får du en habil DVD-spiller ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79
Er han fortsatt ute etter tips da?Fikk intrykket av at han fikk sine til å funke og at behovet for nye ikke var der lenger.

9576603[/snapback]

Stemmer det;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...