Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter kraftig med VPN på 2003

Anbefalte innlegg

Hei,

sliter med å opprette VPN forbindelse mot en 2003 server jeg har satt opp.

Kort om oppsett.

Internett - > Ruter nr 1 (Asus WL520gc) -> Bridge -> Ruter nr 2 (Asus WL500G9 -> Windows 2k3 server

Ruter nr 1 NATer all trafikk inn: Her har jeg satt FW på 2 porter:

1723 - VPN

47 - PPTP

Brannmur i ruter er også deaktivert.

Ruter nr 2.

Her bruker ikke noen form for NAT, brannmur, DHCP eller noe. Funger kun som en bridge og switch.

Det som skjer er at når jeg prøver å connecte fra en klient så får den kontakt men henger på "verify username and password".

Noen som har en idee på hva som kan være feilen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på router 2 så slå på dmz til win2k box'en for og teste at det funker.

If the VPN server is behind a router, Port Mapping will need to be done on the router. Standard port usage is 1723 for PPTP. You might also need to configure your router for PPTP Passthrough. Port usage for IPSec is 500, 50-51. These ports will have to be forwarded to the VPN server's IP

NB: ikke alle router støtter vpn Passthrough.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Ruter nr 2 trenger jeg ikke å gjøre noe med da den fungerer mer som en repeater.

Når jeg sitter lokalnettet hjemme så fungerer VPN mot serveren (den står i bua ute, derfor trådløs link).

Problemet er mellom WAN - Ruter - LAN på ruter nr 1.

Jeg har nettopp hentet ny firmware da asus sa den gamle hadde en PPTP bug, men det har heller ikke fungert.

Eneste problemet mitt akkuratt nå er at jeg ikke får feilsøkt mer siden jeg nå er hjemme og på innsiden av ruteren. hehe.

Ranvik: Jeg kjører uten IPsec nå. Den kopler opp med MS CHAP V2 og PPTP miniport.

Men fra utsiden henger den på autentiseringen, så jeg lurer på om MS CHAP V2 bruker en spesiell port eller oppretter en socket på utsiden av det jeg har åpnet... humm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...