KriB Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Hei! Jeg har noen store 750 MB - filer jeg vil ha ut på cd for å frigjøre diskplass. Naiv som jeg er, så kjøpte jeg 90+ cd- plater og gikk i gang. Det gikk heller dårlig. Jeg har prøvd på en Plextor 24/10/40 og Plextor 40/10/40, begge deler like dårlig resultat. Etter litt etterforskning på Plextors sider fant jeg at ingen av brennerne over støtter overburn, som man må ha for å brenne så store plater. I NERO står det at det er mulig å tvinge overburn, men det anbefales ikke. Er det en vei ut av dette? Eller sitter jeg med en haug 90+ plater jeg ikke får brukt annet enn som litt dyrere standard-plater? Noen som har synspunkter og erfaringer? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Atte hva for noe? Min 40x har ikke problemer med overburn overhodet. Oppdater gjerne firmwaren og fyr på med overburn du. Lenke til kommentar
Or|0N Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 It-avisen skreiv en artikkel om detta http://www.itavisen.no/art/1299770.html Her står oppskrifta, det er faktisk nevnt at Plextorbrennere kan ha problemer med 90min Mmore-cd'er. Kan jo gjelde andre plater også... Men oppdater hvertfall firmware ja.. det er smart. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Plextor 40x fungerer helt glimrende til overburn.. Gjort det selv mange ganger med den brenneren. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Se her: http://www.plextor.com/english/news/cdcapacity.html og http://www.plextor.com/english/support/faq/g00024.htm Er det virkelig bare å sette i gang? Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 min plextor takler ikke noen 90m cder jeg har den sier at de er på 88mb og jeg må overburne hvis jeg skal skrive noe mer en 88mb ja jeg har nyeste firmware _ litt surt siden ejg har 49 sånne cder igjen har to brennere da så det funker vel Lenke til kommentar
KriB Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Må noe gjøres for å aktivisere overburn? Jeg bruker NERO. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 min plextor takler ikke noen 90m cder jeg har den sier at de er på 88mb og jeg må overburne hvis jeg skal skrive noe mer en 88mb ja jeg har nyeste firmware _ litt surt siden ejg har 49 sånne cder igjen har to brennere da så det funker vel Det er vanlig. Bare enable overburn du og brenn i vei. Lenke til kommentar
Or|0N Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Ja, overburn må aktiviseres.. les artikkelen som jeg nevnte litt lengre opp. God fornøyelse Lenke til kommentar
KriB Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 It-avisen skreiv en artikkel om detta http://www.itavisen.no/art/1299770.html Her står oppskrifta, det er faktisk nevnt at Plextorbrennere kan ha problemer med 90min Mmore-cd'er. Kan jo gjelde andre plater også... Men oppdater hvertfall firmware ja.. det er smart. Så Plextor hevder at ikke det går i hele tatt, men det er bare å bure i vei??? For de som lurer, så har jeg selvfølgelig siste Firmware installert... PS: Jeg får gå hjem og prøve overburn- settingene, jeg har faktisk gjort det en gang tidligere, men da visste jeg ikke at NERO gikk videre etter "feilmeldingen" Hej då!, og takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Plextor 24 og 40x skal takle opp til 94min. Og, ja du må aktivere 'Overburn' i Nero. Det gjør du slik: 'File->Preferences->Expert Features' Hak av for 'Enable Overburn...' og skriv inn 100min for maximum cd-length. Når du skal brenne disken må du dessuten velge 'disc at once' Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå