konduktans Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hey! Vet noen om noe sted jeg billig kan få tak i en Renault Alpine A310/A610 eller Citroen SM? Helst i bra stand! -Emil Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hva legger du i billig? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Billig i forhold til den prisen som markedet sier at det er! Ville tro at jeg kunne få en til 20-40 000, men kanskje det er ønsketenkning? Fant ikke noen priser, men vet at alle tre er lagd i veldig begrensa opplag, og dermed er de sikkert ikke billige! Men uansett, mente såklart billig i forhold til tilsvarende biler;) Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 40 000kr ferdig på norsk vei? De begynner på 40k på mobile, men standen ser ikke noe bra ut... Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Til 40k kan du kanskje få tak i et restaurérbart vrak eller en delebil av de nevnte bilene. Men med mindre du selv er flink til å mekke, sveise, grunne, lakkere, sy om innredning og lignende vil jeg sterkt fraråde å kjøpe et sånt prosjekt. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 Det var litt kjipt. Hvor mye må jeg ut med for å få en i bra stand da? Hvordan er det med deletilgang på disse bilene? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hør med SM-klubben i norge, eventuelt www.lhm-kaffe.com. SM er for spessielt interesserte for å si det sånn . Du bør nok være litt "citroën"-kyndig om du skal ha deg en SM.. noe jeg regner med at du er siden du vil ha en slik beintøff bil! PS: Er ikke særlig lett å finne en brukt SM i Norge. Er ikke så ekstremt dyrt å importere veteranbiler faktiskt, lurer på om man kanskje får noe sære veteran-bestemmelser som begrenser kjørelengden til 2000km i året eller noe.. Mulig at dette gjelder en spessielt billig veteranbilforsikring. Endret 23. september 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Du må nok gi minst et par hundre tusen for en ok Citroën SM. Den ble laget i 12.290 eksemplarer fra 1970-1975 med tekniske løsninger som knapt finnes på noen andre biler, heller ikke andre Citroëner. V6-motoren og deler av interiøret var imidlertid felles med Maserati Merak (Citroën eide Maserati på den tiden), men heller ikke Merak var en masseprodusert bil, kun 1140 slike ble produsert i alt. SM/Merak-motoren var kjempegod når den var ny, men motorkonstruksjonen er mildt sagt aparte, så service og reparasjoner er svinedyrt. Et vanlig problem er slitt registerkjede (som sitter midt på motorblokka i stedet for på enden av motoren) og sprukket toppakning (som krever total demontering av motoren for å fikses). Alpine A310 var heller ikke et dusinprodukt, men den er rimeligere enn SM og med mye bedre deletilgang, for motorene var noenlunde standard 1,6-liters R4 eller 2,7-liters V6 fra Renault. Det ble laget 2340 stk A310 med R4 fra 1971-1976 og 9276 A310 V6 fra 1976-1985. Det bør være mulig å få tak i et ok eksemplar for fra rundt 150.000,- og oppover. For Alpine A610 har jeg dessverre ingen kilder for bruktbilpriser og lignende, men det er jo en nyere bil, og også den benyttet Renault-motorer, så deletilgangen bør være grei. Endret 23. september 2007 av SeaLion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå