Bardis Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Innstalasjonen av win98 stoppa da det var 5 min igjen, og den henger seg der hver gang jeg prøver å starte den opp. Vært inne i bios for å prøve å få ting til, men ser ikke ut til at dette er noe lett problem. Fant fram XP cden min for å innstalere det i stedet, men får ikke til å få bootet cden fra "DOS".. Ofte innstalerer man jo XP fra inne i en windows versjon, men siden innstalasjonen fucka opp, så kommer jeg ikke inn dit.. Fungerer heller ikke å starta maskinen uten med/uten cdrom også skrive format c: i "DOS" Noen som har noen tips til hva jeg må gjøre for å få fjerna det som ligger på PC-en, og få starta innstalasjonen av XP? Har ingen ideer selv lenger Håper noen der ute har noen tips Mvh Eirik Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Bruk GParted Live CD til å formatere disken, for så prøve å installere Win 2k/XP igjen. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) hva som ligger på harddisken vil ikke kunne blokkere deg fra å installere. Den eneste muligheten den fjerner er muligheten for å installere fra windows, og det bør du som regel ikke gjøre uansett. Det betyr altså at det ikke er noe poeng i å bruke gparted som foreslått for å først formatere disken. Det blir bare waste of time. Du kan formatere under install av winXP om du trenger det. Alternativ1: Boot fra installasjons-CD. Du må ha valgt i BIOS CD som første boot enhet, og CDen må være bootable. originaler er alltid bootable. dårlig lagde backups der filene bareer kopiert over er ikke det. Alternativ2: Boot fra floppy eller CD med en DOS boot disk. Denne må du da få noen andre til å lage i windows for deg i og med at du ikke komer inn selv. Fra DOS kan du formatere og manuellt begynne installasjonsprosessen. Denne måten er dog mye mer avansert og knotete. Jeg annbefaler å bare boote fra install CD. -Stigma Endret 22. september 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå