Irre Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Har en harddisk på 160GB, den er partisjonert i 40GB til Vista, og 120GB til andre filer, musikk, film og lignende. Det er bare det at det som tilsvarte "Mine dokumenter" på XP, det ligger jo på Vista partisjonen på 40GB. Og da er det ikke plass til så mye. Visste hvordan man endret "Mine dokumenter" filbanen over på en annen partisjon i XP, men hvordan gjøres det i Vista? Vil da ha "Mine dokumenter" i Vista flytta over på den store partisjonen. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Drag and drop over to "D" partisjon...Resten er lettå forstå Lenke til kommentar
Irre Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Prøvde det, drog mappa med mitt navn over på "D", men ingenting skjedde, skjedde ingenting når jeg drog hele "Brukere" mappa over heller. Ei heller når jeg tok klipp ut og lim inn. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Høyre musknapp-egenskaper Da kan du sette "location" på den Lenke til kommentar
Irre Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Jeg leter men finner ikke noe som heter location eller da det tilsvarende ordet på norsk. Hvilken fane skal det være under? For jeg finner ikke noe som kan være der du endrer mappebane for "navnetmitt". Har Vista Business, hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Mine dokumenter mappen er integrert til OS, kopier innholdet(Ctrl+A) over til annen partisjon(ny mappe) og slett originalene vekk fra mappen mine dok. Endret 22. september 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg leter men finner ikke noe som heter location eller da det tilsvarende ordet på norsk. Hvilken fane skal det være under? For jeg finner ikke noe som kan være der du endrer mappebane for "navnetmitt". Har Vista Business, hvis det har noe å si. 9549778[/snapback] Merklig. Når jeg bytter fra default til en nettverksdisk så går jeg inn på egenskaper for mine dokumenter, der er det en tab som heter location (elns) så bytter jeg ut c:/etc med w:/. Så trykker jeg på ok og får en melding om jeg vil flytte filene som ligger på det gamle stedet til det nye stedet. Funker omtrent helt likt på XP pro og vista ultimate. Mulig "målbane" er det norske ordet. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Mine dokumenter mappen er integrert til OS, kopier innholdet(Ctrl+A) over til annen partisjon(ny mappe) og slett originalene vekk fra mappen mine dok. 9549811[/snapback] Den store ulempen med den metoden er at om man bruker snarveien "mine dokumenter" så havner man fortsatt på det gamle stedet. Ved å fortelle windows at "mine dokumenter" skal peke på et annet sted så funker alt så mye bedre Lenke til kommentar
Irre Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Hvorfor kunne det ikke funnest en like enkel måte som i XP, det er jo mer praktisk å ha Windows liggende på en partisjon for seg selv, og brukerfilene for seg seg. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) I vista ultimate er det omtrent like enkelt. 1 musklikk mer. Jeg kan gi deg en steg for steg guide etter 22 i dag Endret 22. september 2007 av noob11 Lenke til kommentar
Irre Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 I vista ultimate er det omtrent like enkelt. 1 musklikk mer. Jeg kan gi deg en steg for steg guide etter 22 i dag 9550535[/snapback] Ja takk! Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 oki, steg for steg walkthrough 1: høyre musklikk på mappen "my documents" 2: velg "properties" 3: øverste tabben til venstre heter "location". trykk på den 4: Der har du et hvit felt det står c:/etc i. Forandre det til det du vil, eller trykk på "move" knappen og velg det nye stedet via utforsker 5: trykk "ok" og velg om du vil flytte filene fra det gamle stedet til det nye stedet eller ikke. 6: kos deg. Dette kan også gjøres med mine bilder og de fleste andre mappene i [ditt brukernavn] mappen. (testet og verifisert flere ganger på vista ultimate) Lenke til kommentar
Irre Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Takker så mye Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 oki, steg for steg walkthrough 1: høyre musklikk på mappen "my documents" 2: velg "properties" 3: øverste tabben til venstre heter "location". trykk på den 4: Der har du et hvit felt det står c:/etc i. Forandre det til det du vil, eller trykk på "move" knappen og velg det nye stedet via utforsker 5: trykk "ok" og velg om du vil flytte filene fra det gamle stedet til det nye stedet eller ikke. 6: kos deg. Dette kan også gjøres med mine bilder og de fleste andre mappene i [ditt brukernavn] mappen. (testet og verifisert flere ganger på vista ultimate) Vet du om dette gaar i Vista Home Premium? Takk Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 ingen anelse, men du kan jo prøve Lenke til kommentar
GA75 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 oki, steg for steg walkthrough 1: høyre musklikk på mappen "my documents" 2: velg "properties" 3: øverste tabben til venstre heter "location". trykk på den 4: Der har du et hvit felt det står c:/etc i. Forandre det til det du vil, eller trykk på "move" knappen og velg det nye stedet via utforsker 5: trykk "ok" og velg om du vil flytte filene fra det gamle stedet til det nye stedet eller ikke. 6: kos deg. Dette kan også gjøres med mine bilder og de fleste andre mappene i [ditt brukernavn] mappen. (testet og verifisert flere ganger på vista ultimate) Vet du om dette gaar i Vista Home Premium? Takk Dette funker iallfall i Basic og Ultimate, da vil jeg tro det funker i mellomversjonene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå