Gå til innhold

Overføre filer til xbox

peiky

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter litt om dagen. Nå etter at jeg flyttet, så går overføringen til xboxen så sinnsykt treigt. I den gamle leiligheten, men gamle internettoppkoblingen gikk overføring av filer til xbox på ca 8-9MB/s. Nå har jeg flytta, fått ny internettoppkobling og greier, men har jo koblet opp xbox opp mot PC som i gamleleiligheten. Problemet er at jeg ikke kommer over 256 KB/s. Så tar jo en evighet å overføre filer... Noen som vet hvor problemet ligger?

Følgende oppkobling har jeg: xbox->switch->PC

Samtidig ser jeg ikke delte filer på PC i xboxen...? Hva har jeg gjort feil etter flytting?

Fint om noen her har peiling, og det er det helt sikkert noen som har.

MVH

Peiky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det samme switch du brukte på begge stedene?

Prøv å bytt kabler, kan være noe som fjusker der.

Er kablene kjøpt ferdigterminert, eller har du laget dem selv?

9547844[/snapback]

Samme switch, samme kabler.... egenprodduserte. Men når man først har forbindelse, har man ikke forbindelse da?

Lenke til kommentar
Samme switch, samme kabler.... egenprodduserte. Men når man først har forbindelse, har man ikke forbindelse da?

9547875[/snapback]

Forbindelse trenger ikke å bety så mye. Var ute for en kabel i forige uke som var terminert bak frem i forhold til standaren. Den tålte ikke mye trafikk før linken datt ned. Terminerte den om etter standaren, og linken ble helt fin.

Samme vist par er snudd, splittet eller på feil sted. Du vil få link, men får problemer med linken når du skal overføre mye data.

Terminer etter TIA 568B som du finner her. Kan også bruke A standaren, men det er B som er normen i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...