Gå til innhold

For liten strømforsyning? (400W, 8800, Q6600)

sargox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En 400watter kan fungere hvis den er solid kvlaitet, men jeg vil ikke annbefale det med dette oppsettet. En god 500watter ville vært å annbefale.

-Stigma

9550201[/snapback]

Regner med min blir noe svak da. Nå VET jeg jo ikke at det er PSUen som er problemet, men kan ikke forstå hva det skulle vært ellers.

Var forøvrig hos datakjeden idag, karen der brant virkelig for en 1000W som han hadde. kostet type 2000kroner. Ble litt i drøyeste laget. :)

Lenke til kommentar
En 400watter kan fungere hvis den er solid kvlaitet, men jeg vil ikke annbefale det med dette oppsettet. En god 500watter ville vært å annbefale.

-Stigma

9550201[/snapback]

Regner med min blir noe svak da. Nå VET jeg jo ikke at det er PSUen som er problemet, men kan ikke forstå hva det skulle vært ellers.

Var forøvrig hos datakjeden idag, karen der brant virkelig for en 1000W som han hadde. kostet type 2000kroner. Ble litt i drøyeste laget. :)

9550539[/snapback]

Hva i huleste granskaugen skal man bruke 1000watt til? Det måtte vært om man hadde noen slags uber-server med 4 CPUer og 4 dusin harddisker, samt tilfeldigvis også et SLI oppsett av 2900-kort.

Det er jo selvfølgleig greit å vite at du aldri trenger å oppgradere PSU lenger til den slutter å virke, men 1000watt er litt vel overkill.

-Stigma

Lenke til kommentar
PSU kalkulator

9548239[/snapback]

Finfin side det der. Fylte ut skjemaet og ble anbefalt 614 W.

Jeg sjekket linken fra blackbrrd (Takk!) og fattet interesse på

Chieftec CFT-650-14C

https://prisguiden.no/product.php?productId=76855

og

OCZ StealthXStream 600 Watt

https://prisguiden.no/product.php?productId=71484

Noen erfaringer?

9548288[/snapback]

Chieftec CFT-650-14C er basert på CWT-650VH.

Test av Thermaltake Toughpower 600 AP som også er basert på CWT-650VH.

OCZ StealthXStream 600 er basert på en FSP Epsilon 600W.

Test her (Ikke testet på maks load da det er brukt en PC til til å teste med)

Jeg mener Chieftec CFT-650 som er laget av CWT er bedere enn OCZ StealthXStream 600 som er laget av FSP.

Chieftec CFT-650

Bråker ikke så mye som OCZ StealthXStream 600.

Den bruker kondensatorer av mye bedere kvalitet.

Den har mye lavere rippel enn OCZ StealthXStream 600.

Jeg er skeptisk til OCZ strømforsyninger som er laget av FSP. Har sett i flere tester at spenninger og rippel ikke har ligget innenfor ATX v2.2 standarden.

OCZ GameXstream 700W på jonnyguru.com måler rippel på over 150mv på 12v linjene som er langt utenfor ATX v2.2 som tillater maks 120mv og 600 watteren var ikke stort bedere.

GameXStream 1010w på enthusiast.hardocp.com Greier ikke full last og rippel utenfor spekk med 140mv ved 75% last.

FSP Epsilon 700W, 800W, and 900W på xbitlabs.com rippel og 5v og 12v spenninger utenfor ATX v2.2 standarden.

OCZ ModXStream 780W på modders-inc.coml 12v linjene utenfor ATX v2.2 standarden i test 1 med 12,8v.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

-Stigma

9550201[/snapback]

9550539[/snapback]

Haha 1000 watt!

Hadde du trengt den PSU'en ville du merka det på strømregninga fra du trykket inn på-knappen..!

Er vel like greit å handle på nettet? Så slipper du sleipe selgere som mener du trenger det dobbelte av det du egentlig trenger, til tredobbel pris.. ;)

Lenke til kommentar
Er vel like greit å handle på nettet? Så slipper du sleipe selgere som mener du trenger det dobbelte av det du egentlig trenger, til tredobbel pris.. ;)

9553294[/snapback]

Ja, har nok rett i det, men gikk forbi butikken, så da stakk jeg like greit innom. :)

Lenke til kommentar
corsair hx520 eller hx620 er ett godt valg

9547827[/snapback]

:yes:

520 watt er nok til maskina di. selv med normal overklokking.

jeg er faktisk ganske sikker på at corsair sin 450 watter er nok i lange baner. tror systemet ditt trekker 250-300watt max. men om du skal overklokke så bør du opp på 520 eller mer avhengig av å hard du er på klokkinga

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

-Stigma

9550201[/snapback]

Har en 400w på E6400 klokket til 2,8ghz og 8800gts klokket til 600/2000, men vil ikke anbefale det. Sikkerthetsmarginen er altfor lav.

400w på Q6600 og 8800gtx er å tøye det veeeeldig langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...