SilentNET Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=55412 Her er min handlevogn mer eller mindre komplett. Grunnen til at jeg poster her, er fordi jeg er fortsatt veldig usikker på valg av HK. Det kan fort lønne seg å bruke noen ekstra kroner på et annet HK, og få mer igjen for det på sikt. Har også en tråd gående under Hjelp til kjøp/salg av ny pc. Uten den helt store responsen. Er det noen som kan komme med konkrete eksempler på andre hovedkort som er "bedre" med tanke på ytelse, framtidige oppgraderinger og pris i forhold til Asus P5K "vanilla", som er valgt her. Jeg har i utgangspunktet ikke planer om å overklokke noe særlig, men det er jo uansett kjekt å ha muligheten hvis man vil. Et godt hovedkort med en god BIOS kan jo brukes til så mye, og ikke nødvendigvis overklokking. Justering av diverse parametre kan jo være minst like viktig. Er redd jeg blir litt kneblet ved å velge P5K. Den andre tråden ligger forresten her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=833390 Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=55412 Her er min handlevogn mer eller mindre komplett. Grunnen til at jeg poster her, er fordi jeg er fortsatt veldig usikker på valg av HK. Det kan fort lønne seg å bruke noen ekstra kroner på et annet HK, og få mer igjen for det på sikt. Har også en tråd gående under Hjelp til kjøp/salg av ny pc. Uten den helt store responsen. Er det noen som kan komme med konkrete eksempler på andre hovedkort som er "bedre" med tanke på ytelse, framtidige oppgraderinger og pris i forhold til Asus P5K "vanilla", som er valgt her. Jeg har i utgangspunktet ikke planer om å overklokke noe særlig, men det er jo uansett kjekt å ha muligheten hvis man vil. Et godt hovedkort med en god BIOS kan jo brukes til så mye, og ikke nødvendigvis overklokking. Justering av diverse parametre kan jo være minst like viktig. Er redd jeg blir litt kneblet ved å velge P5K. Den andre tråden ligger forresten her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=833390 9547583[/snapback] Hvis du scroller et par hakk ned på denne siden (hovedkort) så ser du at det er en helt egen tråd for P5K kortene. Har du spørsmål om de, still de der. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Hvis du scroller et par hakk ned på denne siden (hovedkort) så ser du at det er en helt egen tråd for P5K kortene. Har du spørsmål om de, still de der. Hvis jeg hadde vært sikker på at jeg ville ha et Asus P5K, så kunne jeg sikkert gjort det, men spørsmålet var om P5K "vanilla" ble for begrenset. Om jeg heller burde velge et annet (et annet kan selvfølgelig være noe helt annet enn P5K-serien, eller Asus i hele tatt). Derfor blir det mer riktig å stille spørsmål i en egen tråd. Spesielt siden dette skal ses opp mot resten av det jeg har valgt (som jeg har linket til). Ellers takk for tipset. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Hvis du ikek skal overklokke, så velg hovedkortet ditt utifra hva slags funksjonalitet den har og hvilke kontakter osv. Hovedkortet er ikke en voldsomt stor faktor i ren ytelse, og det er mest i overklokkingspotensiale at forskjellene utover features kommer frem. Men P5K er et veldig solid kort både for overklokking og stock ytelse. Det er ikek mulig å si at det er "best" for det kommer helt ann på hva du skal ha fra kortet, men det er definitivt helt i teten når det gjelder ytelse på de aller fleste områder. -Stigma Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Hvis du ikek skal overklokke, så velg hovedkortet ditt utifra hva slags funksjonalitet den har og hvilke kontakter osv. Hovedkortet er ikke en voldsomt stor faktor i ren ytelse, og det er mest i overklokkingspotensiale at forskjellene utover features kommer frem. Men P5K er et veldig solid kort både for overklokking og stock ytelse. Det er ikek mulig å si at det er "best" for det kommer helt ann på hva du skal ha fra kortet, men det er definitivt helt i teten når det gjelder ytelse på de aller fleste områder. -Stigma 9550273[/snapback] Takk! Da høres det litt tryggere ut. Skal ha en "ekspert" over hit i morgen for å diskutere litt fram og tilbake. Også trykker jeg bestill knappen. Skal bli godt å kunne kjøre S.T.A.L.K.E.R uten at spillet hakker på menyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå