BigScaryNi**a Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Heizann! Bestemte meg for a legge inn Slackware 8.1 for forste gang. Lasta d ned,brente den over til cd, stappa den i cd-rom'en.starta maskina........men nei da den boota ikke..sa jeg gikk inni windass men cden funker ikke, kommer ikke inn pa den engang, og ja d e den rette ISO'n *657mb slackware installation cd 1* lasta den ned fra Sunet sin ftp. Og nei jeg burde ikke ha noen problemer med a boote cd'er. har boota mange andre forskjellige Linux Distroer uten problem. Hva skal jeg gjore? Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 tok du ned riktig cd? Du kan evt. lage bootdisk(er) det gjør du i bootdisk mappa. Husker ikke om det var i slackware man måtte mekke en rootdisk og en bootdisk. Du kan evt gi meg navnene på filene i mappen. Eller så har du readme filer der Lenke til kommentar
Booth Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Da er det nok en coaster, altså cd'n er feilbrent. Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Nei cd'en er ikke feilbrent. har provd 10 ganger no.. og d er heller ikke no bootdisk mappe inni ISO'en Lenke til kommentar
BigScaryNi**a Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Det er ikke en eneste Autorun/bat eller noe, kossn i $#% skal denne her kunne autorun nar jeg starter maskina da? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Linux bruker ikke autorun.bat eller .no Linux (fra cd)trenger bare en mappe som heter isolinux, som inneholder boot.cat, isolinux.cfg, og en annen fil på rundt 800kb-1mb (også kjent som "kjernen") og muligens en fil som heter initrd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå