Heimdall Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Ja! har du aldri hørt om bibelbeltet og bedehusmiljøet på Sørlandet? Stemmer, men dette her passer liksom ikke helt med det sindige, pietistiske bedehusmiljøet. 9554289[/snapback] Hehe, nei det har du rett i. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 Og nettopp det kjem godt fram i kritikken av forslaget, som det står i artikkelen - Jeg må innrømme at dette er en tanke jeg ikke har tenkt før. Jeg er positiv til tanken om å markere Jesus på Sørlandet, men om det skal gjøres i form av en svær statue, er noe helt annet. Jeg vil ikke ta stilling til dette nå, men hvis det blir en aktuell sak må vi ta det opp i partiet, sier Omdal. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 23. september 2007 Del Skrevet 23. september 2007 har bare en ting og si om dette "Ikke faen!" Det er ikke pent i det hele tatt med en svært statue av Jesus. (Nei ikke den i Rio heller) Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Viss detet sjer, ja da skal eg faen meg personligt rive ned hele driten! faens kristendom. alt går i dass nå. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Dette er jo faenmeg helt latterlig. Av dagens ungdom som vokser opp, er det ikke MANGE troende igjen. Over halvparten av elevene i klassene i storbyer tror ikke på noen fantehistorier, slik opplever jeg det. Nei, ikke la gamle troende bygge noe så fælt som dette før dem dør ut - bygg heller to statuer, en ape og et menneske, slik at folk ser likheten og skjønner sammenhengen mellom mennesker og utvikling, og ikke tenker på Gud lengre. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 blir den statuen reist, gidder jeg ikke dra sør over Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Nei, ikke la gamle troende bygge noe så fælt som dette før dem dør ut - bygg heller to statuer, en ape og et menneske, slik at folk ser likheten og skjønner sammenhengen mellom mennesker og utvikling, og ikke tenker på Gud lengre. Genialt! Og siden aper har så vondt for å sitte stille mens statuen blir hugd ut, så foreslår jeg deg som modell for apen. Likheten er jo, sånn jeg forstår du har forstått det, så stor at ingen legger merke til at det er en bamsemums og ikke ape det er en statue av. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hahaha, jeg ble litt eid der. Men dere skjønner vel poenget mitt? At mine skattepenger skal gå til noe så stygt og latterlig er jo helt usannsynlig idiotisk. Nei, la kirkene betale for makkverket. Vent... jeg står jo i statskirka og, og der betaler man jo skatt. Faen. La en eller annen rik faen sponse oss! Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Godt å se at humoren er vel bevart, om ikke annet Ser også poenget ditt om at det bør være bred enighet om bruk av penger på slikt. Og siden det mest sansynlig ikke er det, så la det være. Endret 24. september 2007 av KRZT Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Synes dette hadde vært litt kult jeg. Uavhengig av kristendom og religion kan ingen nekte for at Jesus var en bra mann, og symboliserer håp. Og tenk på alle turistene som hadde kommet for å se den. Det er i alle fall mye finere enn å stappe opp en svær høyblokk på stedet. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Og sette opp en statue av en mann som aldri har levd? det er lol. kansje det var en fyr med navn jesus en gang men han var nok bare en dott som liksom alle nå tror var en fantastisk mann. Alt som står om jeusus og kristendom generelt=oppdikta tull. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Synes dette hadde vært litt kult jeg. Uavhengig av kristendom og religion kan ingen nekte for at Jesus var en bra mann, og symboliserer håp. Og tenk på alle turistene som hadde kommet for å se den. Det er i alle fall mye finere enn å stappe opp en svær høyblokk på stedet. 9567232[/snapback] Du om det da. Personelig syns jeg er høyblokk er og foretrekke. Ikke bare fordi statuen skal være av Jesus (hvilket er totalt høl i huet) men fordi det kommer til og plage meg vær gang jeg skal til byen! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) off, glad eg ikkje bur i by vertfall, dem setter jo opp altslags idiotiske ting der. Kommer aldri til og flytte i nærheten av noe slags form for by! Endret 24. september 2007 av gas Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 off, glad eg ikkje bur i by vertfall, dem setter jo opp altslags idiotiske ting der. Kommer aldri til og flytte i nærheten av noe slags form for by! 9567877[/snapback] Du minner om vokalisten i Gorgoroth og det skremmer meg! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Gaahl du sikter til? Ja, har ikkje noe i mot han for og si det son. Endret 24. september 2007 av gas Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hvorfor ikke en statue av 'Han Solo' i Carbonite? Flere som har sett den filmen - og myyye kulere! Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) ja.. hvorfor ett kristen symbol? kanskje en stor statue av en pc.. siden vi all forguder det? Endret 24. september 2007 av Evilfish Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 ja.. hvorfor ett kristen symbol? kanskje en stor statue av en pc.. siden vi all forguder det? 9568272[/snapback] Hehe... Velkommen til forumet Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Gaahl du sikter til? Ja, har ikkje noe i mot han for og si det son. 9568192[/snapback] Var han jeg sikta til ja ^^ Lenke til kommentar
thrice Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Studere i Kr.Sand for øyeblikket og er overhode ikke kristen. Ser ikke noe problem med å sette opp en jesus-statue så lenge de kristne betaler for det selv. Har ikke lyst til å bruke skattepengene mine på sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå