Gå til innhold

*Hjelp! Har vista men vil ha Xp!*

sk8l0rva

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som har Windows Vista Home Premium, og han vil ha Windows Xp istedet for Vista. Men.. Det er vist en sånn lås på vista som gjør det umulig å degradere til xp. ( Han gir blanke F**n i garantien! )

Noen som vet hvordan du får den opp? Han har en key som er lovlig til Windows Xp da.

~Zeriz

-Inspiration is power!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett inn XP CD, velg å starte CD-rom før windows starter.

Så velger du å reparere windows. Da starter "DOS".

I "DOS" skriver du:

format C: /Q

format = formatere

C: = volum navnet

/Q = hurtigformatering. Har du en STOR harddisk (750GB) uten å hurtigformatere tar det rundt 3 timer.

Ville heller vurdert min metode som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Da får du både XP og Vista.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Er da bare og formatere maskinen vel?

MEN, de fleste nye laptoper med Vista er ikke laget for bruk med XP, så sjekk først at du virkelig får tak i XP drivere til systemet.

9547378[/snapback]

Dette stemmer neppe. Vista er så nytt at jeg tviler sterkt på et det finnes hardware som ikke har XP-drivere. Mulig du ikke får en driver-pakke til XP fra laptop-levrandøren, men jeg tviler sterkt på at det foreløpig er solgt en PC som ikke støtter XP. :)

Lenke til kommentar
Er da bare og formatere maskinen vel?

MEN, de fleste nye laptoper med Vista er ikke laget for bruk med XP, så sjekk først at du virkelig får tak i XP drivere til systemet.

9547378[/snapback]

Dette stemmer neppe. Vista er så nytt at jeg tviler sterkt på et det finnes hardware som ikke har XP-drivere. Mulig du ikke får en driver-pakke til XP fra laptop-levrandøren, men jeg tviler sterkt på at det foreløpig er solgt en PC som ikke støtter XP. :)

9581508[/snapback]

mhm, kan nesten virke sånn...

Gjorde dette akkurat, men når jeg skulle begynne å legge inn drivere så begnte ting å skjære seg..

Selvom jeg fant drivere som skulle funke med XP så ser ut til at hardwaren ikke

blir funnet. Får bla. ikke kjørt inn driveren til 3d kortet mitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...