Eplekaka88 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Skulle hente posten igår så plutselig so berre skjedde det noko med kneet.. Det var ikkje vondt men i etter 1 kveld så blei det utrulig låkt. EG halter og greier ikkje å gå vanlig. Det er under kneskåla. men litt over og på den kulen som er under skåla... Mest inn i den midt imellom dei to... Kan det vere slatters eller er det noko anna? er 16 år og slutta fotball i år... vist det hjelp.. Endret 22. september 2007 av eplekaka88 Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Til de av dere som ikke er fra nordvest-landet: Låkt betyr vondt Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 låkt er vondt.. skal bytte... ^^ Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 For de som er like dårlig i nynorsk som meg: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...&ordbok=nynorsk og http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...&ordbok=nynorsk Generelt sett så er ledd kompliserte ting og når et ledd gjør vondt så er det ikke uten grunn. Det er min erfaring at smerter i kneet er noe som er forårsaket av enten overbelastningsskade eller vridningsskade. Siden du ikke nevner noen slike skader og siden du synes smerten ligger imellom knoklene så er brusken det som hopper først fram i hodet. Hvis du har vært veldig aktiv og brukt knærne mye for så å slutte å bruke dem så kan det være at brusken er vant med slitasje og vokser ganske raskt. Når slitasjen slutter så tar det en stund for brusken å tilpasse seg det nye slitasjenivået. Jeg vil anbefale at du oppsøker lege og får dette sett på. Det kan være genetiske tilstander som også forårsaker unormaliteter i brusken. Sansynligvis så er det ikke sludd det er snakk om. Ikke vet jeg hvorfor du vil foreslå det som en mulig årsak med det er en helt annen sak. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Er det farlig? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg tror ikke det er farlig på samme måte som en bil i 140 km/t er farlig. Du vil nok ikke dø av det. Men det kan være at dette kan bli en varig skade hvis det ikke blir behandlet. Derfor ville jeg på det sterkeste anbefale at du tar kontakt med legen. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Takk... Men er det opperasjon inne i bildet eller er det bare medisin? eller avslapping Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Det kommer helt an på årsaken. Jeg er ingen lege og råd av medisinsk karakter må sees i sammenheng med dette, som det står i signaturen. Det er umulig for meg å stille en nogenlunde nøyaktig diagnose basert på de opplysningene du har gitt. Edit: Meget mulig ingen av delene. Hvis det er, som jeg antar, brusk som ikke slites så er nok medisinen aktivitet. Endret 22. september 2007 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Har vært rammet av samme symptomer på samme område. Det gikk vel 3 uker før det ga seg og jeg måtte forsøke å belaste kneet minst mulig. På slutten begynte jeg å jogge forsiktig, bygge opp kneet. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Men hva har slatter (sludd) med dette å gjøre? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 En gang til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå