Mekker`n Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Det er snakk om en 2003 Mod Audi TT roadster med apx motor 225hk. Denne bilen er en dame magnet. Dama mener den ser ut som en mobiltelefon :!: Har denne bilen over helgen for og få den i orden. Den har rulla 148 000 km og det har satt sine spor for og si det sånn. Jeg starta med den kl 1600 på fredag. se hva klokka er nå kaffe Motortempen blir for høy på tomgang. Den er fin under kjøring. Termoviftene slår KUN inn på full hastighet når motoren holder 102 grader. Motoren begynner så vidt og koke, men det går greit så bilen er kjørbar. Viftene virker ikke på trinn en og her har jeg klødd meg litt i huet. Bytta termotidsbryter og Vanntemp føler. Dette hjalp ikke. Fant så ut av viftene eller ikke går på trinn 1 når aircondition står på og det er dårlig effekt på ac anlegget. Trykket er også for høyt og her slår også viftene kun inn på full gass når trykket nærmer seg et max punkt. Har sjekket og målt meg fram. Viftene er i orden. Ledningsnettet til viftene er i orden. Klima anlegget har første prioritet på kjøleviftene så det er noe som ligger og overstyrer 1 trinnet på viftene, men hva?? Har demontert, kontrolert og loddet alle releer og styreenheter som har med klimaanlegget og gjøre. Feilen må ligge i klima styreenheten eller i klima kontrollerern inni bilen... Dette begynner og bli dyrt og irriterende. Skulle tro det var rele feil, men det er det ikke. Noen som vet hvem av de to som styrer vifte-mekket? Får eller ikke tvanskjørt viftene via pc eller noen feilkoder. Jeg skal ha nåla til og ligge på 90 grader hele tiden! Har pratet litt med en kompis på bosch og han var usikker. Regner ikke med at møller har noen gode svar siden bosch får alle problem bilene dems. Bilen går ikke noe bra. Alt er i orden og jeg har bytta bytte fler følere enn jeg kan telle på begge henda. Reg. reim er ny samt noen turboslanger. Dette er de fantastiske audi hestene som er ute og går... Hvor får man tak i chip? Noen som har noe og anbefale? En utrimma 90 mod maxda 323 gtx 163hk holder fint følge Volum kontrollen inni bilen er helt på jordet. bare man så vidt ser på den skrur lyden seg på max. Deretter kan man skru lyden ned, men man må skru saaakte. Regner med at det blir ny intigrert spiller. eller? Det bråker også i ac-systemet når man skrur det på. Hører gass lyd. skal det være sånn? Har bytta. Begge fjærer bak, Begge hjullagere bak, Begge bærebruer foran, Alle stab stag foringer/ledd foran, 2 drivakselmansjetter, alle lyspærer i front(herregud for en drittjobb), nivåføler til xenon lys bak, bremseslanger foran, 1 abs føler og stor service med reg.reim,simmeringer+++ Bilen har fulgt alle servicer uten om en. jeg må bare si KJEMPEBRA AUDI! Dere skulle sett det discoteket det var i instrumentet på den før. Varsellamper og pipelyder i alle slags varianter Blei litt mye det her, men trenger råd ang. Vifte opplegget, cd spilleren og en chip eller andre trimme muligheter. Skulle også vært litt mer pop-off lyd. Hvis noen har no erfaring med TT så gjerne legg ut.. Endret 22. september 2007 av Mekker`n Lenke til kommentar
Anwa Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Bare lurer...er du med i VW-Audi Club Norwegen? Hvis du vil kan du få nr. til min far som har en nydelig Audi TT Coupè 180HK, 97 eller 99 mod. Han var lokallagsleder i Oslo, og har derfor endel peiling. Han har også kun hatt Audi gjennom sitt 40+ år gamle liv. Isåfall send PM. Er du medlem i VW-Audi Club Norwegen, vil jeg anbefale deg å kopiere det du har skrevet her, og lage en ny tråd på forumet deres. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. september 2007 Forfatter Del Skrevet 22. september 2007 Er ikke medlem i vw-audi club, men burde vært det Er ikke noen fan av disse bilene, men jobber mye med dem så for forumet sin del er det aktuelt. Koster det noe? Takk for svar og jeg sender deg pm hvis jeg ikke finner ut noe annet utover dagen. Har en mann som skal ringe rundt og sjekke mens jeg tar en cowboy strekk på sofaen.. Lenke til kommentar
Anwa Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det koster ja, men tror ikke det er noe mer enn en 3-400,- i året. Lenke til kommentar
trra Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 400kr i året koster medlemskap i vacn. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Er det flere ledninger som går til vifta ? Prøvd å tvangskjøre den ved å sette strøm på en av de og se om den idet hele tatt går på trinn 1 ? Regner med det er 2 forskjellige ledninger, for trinn 1 og 2 ? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. september 2007 Forfatter Del Skrevet 23. september 2007 (endret) Hei og hopp! Har tvangskjørt og ohma viftene på begge hastigheter. Alt funker! Ledningsnett fra relestyring og hele pakka er i orden. Er 3 stikkere på termobryteren. dermed 2 hastigheter. Da jeg gikk på bilskolen (bertel o steen) var alt av viftestyring relestyrt(mercedes, peugeot). Det er et forhold mellom klima og motortemp som går omhverandre utifra hva som trenger kjøling, men klima er første pri selvom det skal resultere i lav motortemp.Dette pleier og være rele styrt. Har derfor mistanke til at noe klimadrit overstyrer viftemekket siden jeg ikke finner noe feil med rele`ene. Bytta et rele i dag. det eneste de hadde på lager. hjalp ikke. har bestilt ny klima kontroller inni bilen og ny styreenhet. får bare prøve og se hva som funker. Koblingskjema kan dra til helv'''' da jeg ikke gidder og sette meg inn i det... skjønner det uten problemer, men det finns grenser for hva jeg gidder og gjøre... Dette er en negerjobb og sette seg inn i og tar mye hjernekapasitet Spjeldstyring, vifter, display, utetemp, høyre, venstre osv... siste utvei... Bestilt ny cd-spiller, ac strupeventil(husker ikke hva det heter) regner med at det sitter noe spon eller noe sånt i den siden det har vært kompressor ras før. kjører full rens på anlegget samtidig. greit med folk som har penger.... fikk t.o.m 1000 spenn til bensin så jeg får brukt bilen mens jeg har den Denne kjerra hadde vært en gullgruve for møller, men de behandler kundene for dårlig. rett og slett! Må også si at sånne problembiler ikke er noe vits og gi til møller. fant det fort ut etter noen telefoner i dag. de sender det til bosch og ganger prisen med telefon nummeret ditt. Endret 23. september 2007 av Mekker`n Lenke til kommentar
haada Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Hvis du vil kjøpe en ny familiebil (stasjonvogn). Hva vil du velge ( Kvalitet, utsene, pris, kjøreegneskaper, sikkrehet)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå