mintman Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Skal oppgradere pc'en min nå. Har tenkt på følgende: -Chieftec Dragon Big Tower DA-01W -EPOX EP-8KHA+ KT266A -AMD Athlon XP 1800 -Taisol CGK760092 copperbase cpu-cooler SocketA Er det tvingende nødvendig med kjølepasta, eller vil det gå fint uten? Hadde satt pris på hjelp for jeg er veldig i tvil. Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Spørs vel stregnt tatt på kjøler, men kjølepasta er vel egentlig tvingende nødvendig. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Ja, det er tvingende nødvendig for å oppnå maksimal kontakt. Man ser store temp. forskjeller fra en ikke basert kjølepasta cpu til en med. Selv om det følger med en thermal pad på taisol-kjøleren din, vil jeg fortsatt anbefale kjølepasta. Se http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html for flere detaljer. mvh, Lasse Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 I stort sett alle tilfeller anbefaler jeg Nanotherm til Taisol kjølere pga kobberinnlegget, men thermalpaden som sitter på Taisolen er meget god, og det trengs ikke ekstra kjølepasta dersom du ikke er kravstor på en grad eller to. Lenke til kommentar
khosethl Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Enig med rolfern der, Nano fungerer ypperlig sammen med kjølere med kobberinnlegg Lenke til kommentar
mintman Skrevet 4. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2002 Takk for alle tipsene folkens. Men hvor selger de denne Nanotherm'en? Lenke til kommentar
Laka Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 De selger Nanotherm på http://www.microplex.no Men jeg vil fortsatt anbefale deg i å bruke Artic silver kjølepasta. Jeg har også hørt at Nanothermen skal fungere bedre på kjølere basert på kobber, men dette er bare rykter og skryt, Artic silver er fortsatt er hårstrå foran nanotherm. rolfhansen sa: men thermalpaden som sitter på Taisolen er meget god, og det trengs ikke ekstra kjølepasta dersom du ikke er kravstor på en grad eller to. - trur vi skal si 5-8 grader jeg:)______________________ Den fungerer etter samme prinsipp som kjølepasta, men i de aller fleste tilfeller er den altfor tykk og lite smidig til å fungere godt nok. Men hvis du ikke stiller noe høye krav til temp. betyr det ingen ting om du bruker thermal pad eller kjølepasta(men jeg vil anbefale kjølepasta). Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Til dagens prosessorer er varmeutviklingen så stor at kjølepasta er helt nødvendig. Lenke til kommentar
rolfhansen Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Nanotherm selges på http://www.netconnection.no og microplex.no Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Quote: On 2002-01-03 19:16, gstavdal skrev:Skal oppgradere pc'en min nå. Har tenkt på følgende:-Chieftec Dragon Big Tower DA-01W-EPOX EP-8KHA+ KT266A-AMD Athlon XP 1800-Taisol CGK760092 copperbase cpu-cooler SocketA Er det tvingende nødvendig med kjølepasta, eller vil det gå fint uten?Hadde satt pris på hjelp for jeg er veldig i tvil. Prøvede for morroskyld å kjøre en AMD 1Ghz uten kjølepasta da lå cpu-tempen på knapt 60 grader ubelastet og tempen på kjøleribben på ca 25 grader Med kjølepasta sank cpu-tempen til drøye 40 grader og tempen på kjøleribben steg til ca 35 grader. Jeg brukte kun standard kjølepasta. Tallene er fritt etter hukommelsen, og den er ikke alltid til å stole 100% på :wink: Lenke til kommentar
Delux Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jeg har en athlon 1400 mhz jeg har en vifte som gjør at den ligger (uten kjølepasta) på 40 grader. Når jeg satte på kjølepastaen sank tempen til 36 grader. Jeg vil si at kjølepasta er ikke noe du på død og liv MÅ har, men det kan være reddningen hvis du sliter med høy temperatur Lenke til kommentar
Laka Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Det spørs jo litt på hvilken prosessor man har - kjølepastaen skal jo bare fylle opp porene (for å bruke det ordet) som enten er i cpu overflaten eller i kjøleribben. Så, kanskje du var heldig av valg av cpu? mvh, Lasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå