Wanita Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Vel øh.... nå er jeg vel lettere forvirra. Hei Da DHL bare transporterer varer har vi bar stått for frakten av laptopen(e). Det er avsender som i så fall har sendt deg en ny laptop. Du må da kontakte avsender for å finne ut av hva de vil at du skal gjøre med den. Når den ene laptopen forsvant ble det sagt at DHL måtte erstatte den. Noe de sa de gjorde og de som jeg kjøpte laptopen av bekreftet at de hadde gjort!! For jeg husker jeg var litt redd for at jeg måtte betale for begge, og da ringte jeg dem jeg kjøpte den av og lurte på om begge var betalt, og det var de. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Jeg ville hatt det skriftlig fra budet. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Her jeg jobber fikk vi 5 laptopper for mye av Dell, da vi bestilte en del. Vi fikk bare beskjed om at vi kunne beholde de når vi ringte og sa ifra. De hadde heller ikke merket at de var borte. Etter det sisste svaret ditt, så virker det som at vedkommende ikke har sjekket saken opp, men bare slengt inn et standar svar. Mulig den første pakken ble rotet bort, og meldt savnet. De fant den ingen steder, men så var det kanskje bare et bud som hadde den. Han ser det er en pakka han har glemt, og vil gi den til deg. Men ta å ring selgeren, men frasier de seg ansvaret for laptoppen kan du vel ta den, da både frakteren og selgeren har frasagt seg den. Lenke til kommentar
Wanita Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 Men det var samme budet som kom med begge laptopene?!?! Lenke til kommentar
Wanita Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Hmmmm....jeg ringte de jeg kjøpte pc`n av bare for å høre om de hadde fått de pengene de skulle ha så ikke jeg får ett krav på meg. Og alt så bra ut sa dem. Jeg sa ingen ting om at jeg hadde begge siden DHL har sagt tidligere at de måtte betale for dataen de mista!! Lenke til kommentar
foffle Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Så lenge alt er betalt, er det DHL du ska forholde deg til. Da vebter du vel fremdeles på et svar, hehe... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Nå har du snart gjort alt de kan forvente av deg så bare vent litt til du og hører du ikke noe mere så behold den. Det hadde jeg gjort. Du har jo PRØVD å si fra Lenke til kommentar
Rave670 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 DHL har væll forsikring?! Å når budet har levert den å du har sagt at du har fådd din pc, så skal du bare slappe av! Selg den! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Så lenge alt er betalt, er det DHL du ska forholde deg til. Da vebter du vel fremdeles på et svar, hehe... 9570160[/snapback] Fraktselskapet har allerede frasagt seg ansvaret for pc-en, butikken har fått betaling. Budet sa at du skulle ta imot pc-en. Pc-ene er dine din heldig gris Lenke til kommentar
foffle Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Nja... Vent på svar på forespørselen til DHL før du selger. Lenke til kommentar
Wanita Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 sendte ny "mail" der jeg prøvde å si det en gang til og la til at hører jeg ikke fra dem innen 3 uker anser jeg laptopen som min Lenke til kommentar
foffle Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Edit: La akkurat merke til den øverste posten på denne sida. Ta vare på dette svaret og behold maskinen. Dem virker jo totalt uinteressert i den... Endret 25. september 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
Wanita Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Snakket med en som jobber på juss avdelingen på universitetet, og han ba meg sende meg ett brev til sånn at jeg virkelig får det bekreftet at de sier fra seg laptopen! For de har ett mye større ansvar for at dette blir ryddet opp i enn meg siden de er en stor bedrift mens jeg er en privatperson, så forventes det ikke så mye av meg! Må si det lettet meg litt hvertfall! Så nå blir det spennende å se! Tatt vare på svaret jeg fikk, og det jeg skrev nå i dag til svar til DHL, slik at jeg har dokumentasjon på hva jeg skriver! Lenke til kommentar
Intern Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Har du pakket opp begge, eller bare den ene? Har du ikke pakket opp noen av dem, kan du jo selge begge og kjøpe en til prisen av begge Lenke til kommentar
Wanita Skrevet 25. september 2007 Forfatter Del Skrevet 25. september 2007 Har pakket opp den ene! gjorde jeg jo med en gang jeg fikk den! Trengte en ny en! Men du har ett poeng! Men jeg er så fornøyd med denne så jeg beholder den! Men visst jeg kan så skal jeg selge den andre og kjøpe julegave til sambo Lenke til kommentar
Wanita Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Laptopene er som sagt ikke DHL's eiendom, det er avsender som eier disse. Du må høre med ******* hva de vil at du skal gjøre med den siste laptopen Javel, jaja! Da får jeg vel snakke med de jeg kjøpte den av da! Uff, det har jeg ikke lyst til! Syns jeg var flink jeg og tok kontakt da kan vel de hjelpe meg Får gjøre det en annen dag hvertfall! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Egentlig så burde jo de du kjøpe laptopen gi pengene tilbake til de som betalte for ha mistet laptopen, så får selskapet som eier laptopen den tilbake. No harm done. Lenke til kommentar
Wanita Skrevet 26. september 2007 Forfatter Del Skrevet 26. september 2007 Så det du sier er at alt burde gå til det opprinnelige! vel det er jo det det er! Det er ikke DHL sin laptop, men de jeg kjøpte den av sier de jo! Og at de ikke har betalt noe for den! Så jeg skal sende mail til de jeg bestilte fra å høre! Lenke til kommentar
foffle Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 De som solgte laptopen har jo allerede sagt at laptopen er betalt. Det skal godt gjøres at selger har erstattet en laptop "rotet vekk" av DHL. Så etter det jeg kan se skal du bare selge den og være fornøyd. Men for all del. En siste henvendelse til selger skader sikkert ikke. Du får nok samme svaret igjen ' Jeg tillater meg å gratulere på forskudd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå