Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

316i, 50k kr, 90k km, for godt til å være sant?

-Teddy-

Anbefalte innlegg

det er denne her tenker jeg.. klikk  klikk!!

9548727[/snapback]

Det er merkelig at våre nye landsmenn stort sett har bilene med meget lav KM stand. Forskjellen på en Ola og Ali ved sånne salg er god dokumentasjon på at bilen faktisk har gått så lite med "servicehistorie"

Kan man ikke fremlegge servicehefte/historie på en bil som gått så lite så finn en annen er mitt gode råd. Man kan foreslå en NAF test for å sjekke sannsyligheten om denne KM standen kan stemme samt sjekke med Statens Vegvesen via reg nr og snakke med tidligere eiere av denne bilen "veldig lurt"

Edit- Syntes mitt siste råd om å snakke med tidligere eiere er det beste hvis bilen ikke har en grundig servicehistorie, da trenger du bare reg nr som du allerede har og dette tlf nr 81522000 som er til Statens Vegvesen.

9548929[/snapback]

Saken er at hvis man kjenner noen som jobber på et verksted, så er det null stress å få tak i sånne papirer..

Den BMWen jeg så på, som nevnt tideligere, skulle ifl papirene være helt perfekt å gå bra! Men gjorden den det? Neppe :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er denne her tenker jeg.. klikk  klikk!!

9548727[/snapback]

Det er merkelig at våre nye landsmenn stort sett har bilene med meget lav KM stand. Forskjellen på en Ola og Ali ved sånne salg er god dokumentasjon på at bilen faktisk har gått så lite med "servicehistorie"

Kan man ikke fremlegge servicehefte/historie på en bil som gått så lite så finn en annen er mitt gode råd. Man kan foreslå en NAF test for å sjekke sannsyligheten om denne KM standen kan stemme samt sjekke med Statens Vegvesen via reg nr og snakke med tidligere eiere av denne bilen "veldig lurt"

Edit- Syntes mitt siste råd om å snakke med tidligere eiere er det beste hvis bilen ikke har en grundig servicehistorie, da trenger du bare reg nr som du allerede har og dette tlf nr 81522000 som er til Statens Vegvesen.

9548929[/snapback]

Saken er at hvis man kjenner noen som jobber på et verksted, så er det null stress å få tak i sånne papirer..

Den BMWen jeg så på, som nevnt tideligere, skulle ifl papirene være helt perfekt å gå bra! Men gjorden den det? Neppe :p

9549578[/snapback]

Men hallo det er lov å bruke hodet :roll:

Et servicehefte som er stemplet opp "falsk" har som regel helt likt stempeltrykk/sverte og er underskrevet med samme kulepenn.

Mulig jeg er unik men jeg hadde sett med en gang om et servicehefte var falskt.

Servicer blir registert på data så man kan også sjekke opp dette med en gang... Ikke la dette bli vanskligere en det er da :whistle:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Nei, men hvis du ikke er så flink med biler og ikke har så stor kunnskap som det du kanskje har, så er det ikke sikkert at man ser det..

Men det er nok lurt å få sjekket dette før man legger penga på bordet ja. Beste er å ha med en mekaniker eller liknende når du skal se på en bil.

9549836[/snapback]

Jeg føler jeg har gitt plenty med råd i denne tråden og følges disse så blir man ikke lurt "verre er det ikke"

Lenke til kommentar

Synes dette her var mer rasistisk tråd enn om det var tukla med km standen.

Dårlig gjort ass, greit at 1 sier det, men når nesten alle har en kommentar om 'utlending og bmw'.

Fetteren min har Bmw 3 serie 99 modell og han behandler den pent og når jeg sitter på med han så har han aldri 'pusha' bilen hardt, tror ikke han har gjort det tidligere heller.

Å si sånt er egentlig dårlig gjort når du ikke har tatt NAF test eller sett på bilen selv. Jeg tror ikke at han som selger den bmw'en hadde nylakkert bilen når han vet at bilen er fcka opp.

EDIT: Jeg kan bedre norsk enn en venn av meg som er født i Norge, og det er ikke tull engang. Å si at 'han kan ikke norsk engang' er jo ganske dumt å si når du vet at han ikke er norsk engang, tenk om han har flytta til norge nylig?

*Rasist Tråd*

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
care

9552936[/snapback]

rasister bryr seg ikke. Et eksempel har jeg allerede.

Det jeg prøvde å si var at ikke alle utlendinger behandler bilen som dritt. Noen tar godt vare på dem, bedre enn norske også. Noen biler som nordmenn har eid er også helt fcka, et eksempel har jeg:... på skolen min på parkeringsplassen. Den bilen starter ikke lenger og er kun kjørt ca.70.000 Nissan Primera 1996 modell. Han som eier bilen heter Mats. Han pulte bilen så hardt at etter at han parkerte den så har den ikke starta, tror han har taua bilen vekk nå, men den sto der for 5 dager siden.

Så ikke si at det er 'bare' utlendinger som tar vare på en bil som en dritt.

Er bilglad og snart får jeg bil, og skal love deg, jeg skal ta godt vare på den.

Lenke til kommentar
care

9552936[/snapback]

Det jeg prøvde å si var at ikke alle utlendinger behandler bilen som dritt. Noen tar godt vare på dem, bedre enn norske også. Noen biler som nordmenn har eid er også helt fcka, et eksempel har jeg:... på skolen min på parkeringsplassen. Den bilen starter ikke lenger og er kun kjørt ca.70.000 Nissan Primera 1996 modell. Han som eier bilen heter Mats. Han pulte bilen så hardt at etter at han parkerte den så har den ikke starta, tror han har taua bilen vekk nå, men den sto der for 5 dager siden.

Er bilglad og snart får jeg bil, og skal love deg, jeg skal ta godt vare på den.

9553018[/snapback]

Nå er du rasist. Gledelig jul.

Lenke til kommentar

Tviler ikke et sekund på hva du sier MercedesMotor, og norskkunnskapene hans bryr jeg meg ikke noe om. Er lite sammenheng mellom det og bilhold. :)

Er litt betryggende at det ligger turtle vax i sidedøra der, virker jo som om han steller bra med den. Jeg skal nå ta en titt i alle fall, om ikke bilen blir solgt før jeg får ræva i gir...

Lenke til kommentar
care

9552936[/snapback]

9553018[/snapback]

9553040[/snapback]

les hele setningen da: "NOEN"

'noen tar godt vare på dem, bedre enn norske også'

EDIT: hvis du ikke forsto den HELE setningen så forklarer jeg det bedre her: Noen utlendinger behandler biler bra, og noen av dem behandler dem bedre enn noen norske. 'NOEN' ja jeg skrev noen ovenfor også.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
care

9552936[/snapback]

9553018[/snapback]

9553040[/snapback]

les hele setningen da: "NOEN"

'noen tar godt vare på dem, bedre enn norske også'

9553067[/snapback]

Ja, men det forandrer ikke det faktum at du sier at innvandrere tar bedre vare på bilen sin enn nordmenn. Grunnen til at bilen hans er så dårlig er sikkert fordi han heter Mats ...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...