-Teddy- Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Titter litt på bil for tiden, erfaring på området er det tynt med. Så på en BMW 316i. I følge annonsen hadde den gått 90 000km (dokumentert med foto...), 1992 mod, den var nylakkert, visstnok rustfri... Altså, '92 modell og 90 000km? Det kan da ikke stemme? Kan slike tellere tukles med? Var dokumentert med bilde av en digital teller i dashbordet. Bilen så strøken ut på bildene. Ikke ihjelslitt inni, og helt strøken utenpå. Er fullt klar over at man bør ta inn biler til kontroll hos NAF før man kjøper. Bare lurer på om det er noe vits i å oppsøke selger i det hele tatt, eller om det "garantert" er noe galt med den. Syns bare pris / km var litt for godt til å være sant. Den eies av en utlending, men vet ikke om det hadde vært noe bedre om den hadde vært kjørt av en norsk kar heller... Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Utlending og bmw? Dropp det! Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Er det så galt som myten skal ha det til altså? Uansett, hvis det hadde vært en norsk kar... Hvordan står det til med resten av spørsmålene mine over da? Hvor mange km "lever" en typisk 316i? Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Ja, personlig så hadde jeg aldri turt å kjøpe en som har blitt eid av et a-gjeng medlem men :!: De lever jo mye lenger da, men tviler jo egentlig når det har gått soppas lite + at det er en ali som har hatt den... Menmen . Kan jo hende at du har funnet et kupp. Ring til han å hør hvordan den er! Er han sånn" jævla bra bmw, kjøre fra alt, bobil og racerbil" så hadde jeg ikke gjort det Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Vel, annonsen var skrevet slik ali snakker. Takk for tipset. Begynner å se litt på noen Mærsjer type C imens jeg... Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Haha, trur du gjør lurt i å legge fra deg den der ass kompis Jeg tar alle over en kam nå, men utrolig mange som har blitt lurt av sånne typer. Mærsjer ftw Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Titter litt på bil for tiden, erfaring på området er det tynt med. Så på en BMW 316i. I følge annonsen hadde den gått 90 000km (dokumentert med foto...), 1992 mod, den var nylakkert, visstnok rustfri... Altså, '92 modell og 90 000km? Det kan da ikke stemme? Kan slike tellere tukles med? Var dokumentert med bilde av en digital teller i dashbordet. Bilen så strøken ut på bildene. Ikke ihjelslitt inni, og helt strøken utenpå. Er fullt klar over at man bør ta inn biler til kontroll hos NAF før man kjøper. Bare lurer på om det er noe vits i å oppsøke selger i det hele tatt, eller om det "garantert" er noe galt med den. Syns bare pris / km var litt for godt til å være sant. Den eies av en utlending, men vet ikke om det hadde vært noe bedre om den hadde vært kjørt av en norsk kar heller... 9546357[/snapback] Det er jo dokumentert at hvis man er litt brunere i huden enn en MarieKjeks, juger man mer, man kjører biler hardere og mis-vedlikeholder biler. Det er jo fullt mulig at den bare kan ha gått 90kkm. Var selv å så på en 1992 318 som hadde gått 85kkm. Men denne skulle de da ha 80 000kr for, noe som jeg syns var ran for en ikke-sekser. Grunnet rasisme blandt bilkjøperne i Norge, har det seg slik at folk som har et navn endende på -sen, sliter med å få solgt bilen sin. Og derfor må de gå ned på prisen, det kan også hende at han trenger å få solgt den fort. Du bør hvertfall se bilen først og ta en prat med eieren før du lar denne gå fra deg. Det er jo alltid muligheter for å gjøre et kupp. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Vet ikke hvordan det er på biler, men da jeg måtte skifte speedmeteret ("dashbordet") på mopeden min, ble turtallet tilbakestilt, så det er en mulighet for at han kan ha gjrt noe lignende. Photoshop er jo også kanskje et alternativ her. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Er nok ikke alt for vanskelig å tukle med den, men den egentlige kilometerstanden er gjerne lagret i kjørecomputeren. Kanskje ikke en '92-modell har har noe slikt, men det skulle vel være lite i veien for å la et verksted ta et dømmende blikk, som skulle spare deg for en evt. problembil. Lenke til kommentar
eab Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Jeg hadde en 83 modell som hadde gått 120.000km, for noen år siden. Det er jo fullt mulig at bilen ikke har blitt brukt så mye. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Bestefaren til en kompis av meg, har en Corolla ettellerannet ståendes i garasjen fra 1994.. kun gått 25.000.. Men jeg ville vært forsiktig med å kjøpe bil fra utlendinger altså, spesielt disse bmw-pakkisene.. Men, du skal jo trossalt ha deg kebab-tralle! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Var selv på utkikk etter en BMW for et år siden. Tror jeg var å så på 5-6 forskjellige BMWer i Oslo (3-serie) og samtlige var det no fuck med.. (alle fra mr.ali himself) Den ene var radiatoren festa med strips, og da man gav på så virka det som at bilen hadde 10hk. Han sa "jaja bare justeringer".... My ass.. Sånn var det med alle.. Var alltid ett eller annet som ikke stemte. Veldig kjipt at det er sånn.. Og når du først finner en bra BMW som blir solgt av en Ola Normann så blir den solgt i løpet av 5t. Mitt tips er at du enten kan sjekke i Sverige (motor børsen) eller litt lenger ut på landet. Lenke til kommentar
boblikof Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Kan ikke du gi oss en link til annonsen, hvis den ligger på internett ? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Trodde det var vitenskapelig dokumentert, og allmennt kjent, at biler eid av mørkhudede er kjørt hardt; brukt til gjengkriminalitet og stort sett blitt tuklet med. En kamerat av meg kjøpte en 316i, 98-modell med 80 på tellern av en gammel kriger for 30 000. Helt grei pris egentlig. Endret 22. september 2007 av EvenT Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Grunnet rasisme blandt bilkjøperne i Norge, har det seg slik at folk som har et navn endende på -sen, sliter med å få solgt bilen sin. Og derfor må de gå ned på prisen, det kan også hende at han trenger å få solgt den fort. 9546848[/snapback] Fornavn eller etternavn som ender på -sen? Jeg kjøpte av Nilssen, og den bilen gikk 2 timer etter at den ble lagt ut på finn.no Eller mente du kanskje Iqbalsen Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 det er denne her tenker jeg.. klikk klikk!! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) det er denne her tenker jeg.. klikk klikk!! 9548727[/snapback] Det er merkelig at våre nye landsmenn stort sett har bilene med meget lav KM stand. Forskjellen på en Ola og Ali ved sånne salg er god dokumentasjon på at bilen faktisk har gått så lite med "servicehistorie" Kan man ikke fremlegge servicehefte/historie på en bil som gått så lite så finn en annen er mitt gode råd. Man kan foreslå en NAF test for å sjekke sannsyligheten om denne KM standen kan stemme samt sjekke med Statens Vegvesen via reg nr og snakke med tidligere eiere av denne bilen "veldig lurt" Edit- Syntes mitt siste råd om å snakke med tidligere eiere er det beste hvis bilen ikke har en grundig servicehistorie, da trenger du bare reg nr som du allerede har og dette tlf nr 81522000 som er til Statens Vegvesen. Endret 22. september 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Som nevnt over. Ring Statens Vegvesen og be om tidligere eiere på skiltnummeret. Så ringer du dem og hører hvor langt den hadde gått når de hadde den. Så poster du svaret her Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 (endret) Om jeg ikke tar helt feil, ligger det km-stand lagra i motoren også som kan leses ut på verksted. Hvis den er justert, har de sikkert ikke justert km-stand på motoren. Ellers så virker jo prisen å være grei i forhold til km-stand. Km-stand kan kanskje forklares med at 316 er ikke en bil man koser seg med å kjøre, derfor kjører man kanskje ikke så mye. Men man kan spørre seg hvordan bilen har blitt behandlet hvis den måtte lakkeres etter 80 000km, det er jo nye bilen da. Endret 22. september 2007 av Yngvejos Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Lakk og KM henger vel lite sammen. KM viser stort sett bare i slitasje på understell og motor. Kjøper man en ny rød bil i dag, og lar den stå i solsteiken uten å bruke den, vil den ha rimelig matt og dårlig lakk selv om KM-standen bare er 1000km. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg