Gå til innhold

Strenge-/tangent-instrument, hjelp/tips ønskes!

Garanti

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vet ikke om Musikkskaping og instrumenter er den rette forumdelen, her er det jo snakk om instrumentskapning :tease:

Nuvel, jeg har lyst til å lage et tangentinstrumet. Da jeg ikke er helt sikker på hvilken om jeg skal lage et orgel, et slags piano/harmonium(?), et elektrisk orgel eller en blanding av de. Jeg utelukker foreløpig et elektrisk instrument da jeg vil tro det krever større mengder elektronikk- og programmeringskunnskaper(?) enn det jeg har mulighet til å lære meg innenfor overskuelig framtid. Setter gjerne pris på om noen kunne fortelle meg hvor mye som skal til for å "gjøre" det elektrisk.

Fant to guider på internett;

Pipeorgel, og harmonium. Ser jo ikke særlig lett ut, men de bør være mulig å gjennomføre.

Så! Da ønsker jeg at de som føler de kan bidra med noe konstruktivt kan komme med litt hjelp ang. det lille elektronikkdilemmaet, og/eller eventuelle tips til byggingen av vidunderet.

Endret av garanti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anslagsfølsomhet vil nok bli vanskelig med ren elektronikk ja. Noen som hvet hvilke komponenter som må brukes for å få det til?

Uansett så er ikke dette det viktigste. Vil ha noe å pusle med, samtidig som resultatet kanskje kan brukes som et mer eller mindre eksperimentelt instrument.

Et annet alternativ jeg har tenkt på er dersom en monterer små mic'er på linje med det en gjør med gitarer under strengene på harmoniumen, for så å kunne modifisere lyden elektronisk. Kunne dette vært et brukbart alternativ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...