nabbskall Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Får denne meldingen når jeg sporer en pakke som jeg skal sende: 21.09.07 16.51 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Innlevert etter frist Tiltak: Videresendes neste virkedag 6099 FOSNAVÅG 21.09.07 16.50 INNLEVERT POSTKONTOR 6099 FOSNAVÅG Det jeg lurer på er; Hva er grunnen til at dette skjer? Vil de sende den imorgen (Lørdag) Eller drøyer de helt til Mandag?? Hvorfor kommer dette opp? Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Den ble levert på postkontoret for sent til å bli sendt ut Mest sansynlig så sendes den nok på Mandag, ut fra erfaring Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Den ble levert på postkontoret for sent til å bli sendt ut Mest sansynlig så sendes den nok på Mandag, ut fra erfaring 9546175[/snapback] D'oh, så da er det vell ingen fare allikevel.. Takk for hurtig svar! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Vel, det er vel levert inn til posten for frakt etter siste utsending av pakker eller noe slikt, slik at de må vente til morgne på neste arbeidsdag før de sender pakken. Mao. ikke noe å bry seg om. Det er ihvertfall slik jeg tolker det, det betyr ikke nødvendigvis at min tolkning er korrekt hehe. -Stigma Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Bah, skjer vel med alle postpakker det.. Bare å vente som alle andre! Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Yess, er nok bare å regne med det, spesiellt når Fosnavåg ligger ganske avsides.. Case solved! Takker atter engang for raske svar Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 22. september 2007 Del Skrevet 22. september 2007 Det er vel ikke så vanskelig å forstå, dette? Jeg regner med at det går faste bilruter som henter post ved alle postkontor. De er sikkert lagt opp slik at de skal rekke neste transport, f.eks. et fly eller en annen bilrute. Det betyr at avsidesliggende postkontor ikke kan ha en bil som står og venter etter stengetid. Derfor har de en innleveringsfrist som er før postkontoret stenger. Denne fristen er sikkert bekjentgjort på en eller annen måte, f.eks. ved oppslag. Post innlevert etter denne fristen, blir altså ikke hentet før neste dag. De lagrer altså posten til neste dag. Den lovte framsendingstiden starter ikke å løpe før dagen posten sendes. Og det synes jeg er greit nok. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Fikk denne meldingen jeg... Ikke sett en slik enfør, men den er enda skumlere enn din! 28.09.07 07.07 AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Sendingen er skadet Tiltak: Emballasje reparert 6051 VALDERØYA Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 He. Hadde aldri sett denne "avvik i produksjonen" før jeg fikk den selv. AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig Ikke at jeg skjønner at et gammelt game&watch spill skal være tollpliktig. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 haha, nice en gang skulle de ha meg til å betale toll for en PS1-spake og minnekort jeg vant i en konkurranse! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Ja er det så rart? Hvis det er verdt over 200,- så skal du tolle det, uansett om du ikke betalte ett øre for det. (Evt. 1000,- hvis avsender har krysset av på gave og det ikke kan sannsynliggjøres at det er en handel) EDIT: Eksempel. Hvis du vinner en PC til $500 så må du betale norsk mva på den når den kommer til landet. Eneste måte å evt. ungå dette er å få firmaet til å lage en faktura på $0 som de legger ved. Og selv da er det ikke sikkert du får den gjennom. -C- Endret 28. september 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 He. Hadde aldri sett denne "avvik i produksjonen" før jeg fikk den selv. AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig Ikke at jeg skjønner at et gammelt game&watch spill skal være tollpliktig. 9592192[/snapback] Oi... Da hadde jeg blitt nervøs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå