Gå til innhold

Gammel HD - Trygt å sette i ny PC?

¤vekst¤

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt en gammel PC som nå er meget utdatert. Jeg har hatt masse problemer med virus og diverse andre problemer jeg ikke visste hva var en gang. PC startet av seg selv osv...

Jeg lurte på om jeg vil ha disse problemene hvis jeg legger den inn i en ny PC. Vil gjerne ha ut noen få filer, uten å ha virusene over på den nye harddisken som er bestilt til den nye PC-en. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg anbefaler deg IKKE å bruke den disken på den nye maskina. Det kan i værstefall overføre virusene til den nye disken og da er du i hverstefall kanskje oppe med det samme problemet der også. Det du kan gjøre er dette: Ta vare på det du skal ha f. eks på en CD/DVD. Skan den cd`en/dvd`en NØYE for virus og Spyware. Vær helt sikker på at den er fri for dritt. Hvis den er helt fri for dritt så kan det gå greit uten problemer. Det du da gjør med den gamle disken er å djup formatere den, ikke vanlig formatering, men med et spesielt program. (Husker ikke hva disse programmene heter nå, men det vet noen andre på forumet).

Av prinsipp så kobler jeg aldri på disker som har vært kobla til gamle maskiner til hovedboksen min. Det er for ikke å overføre virus eller noe dritt. F. eks. Jeg hadde en harddisk i Hovedmaskina mi som var på 80 GB. Den brukte jeg som OS disk på Hovedboksen før, men da jeg fikk kobla på den siste 250 GB S-ATA Disken min kunne jeg igjen bruke 200 GB Disken som OS disk igjen. Da tok jeg ut 80 GB Disken og satte den i testmaskina slik at den nå fikk en disk på 80 GB og en disk på 160 GB. 80 GB Disken blir IKKE kobla tilbake igjen til hovedmaskina. Er kanskje litt sær.

Uannsett om det har vært virus eller ikke på den disken så kobler jeg den aldri til Hovedboksen igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...