Bjesse Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Heisann. Jeg har nettopp gått til innkjøp av et Olympus E20, digital SLR. Kortet som fulgte med er på kun 16 MB. Dette er jo alt for lite med mine 5 MP. Jeg har sett litt på CF kort, men har vanskeligheter for å bestemme meg. Jeg bør ha et kort på 256, men merkene er mange. Er blitt anbefalt kort fra Lexar og Ridata, og ut fra testene er det Ridata som kommer best ut. Jeg kan i kameraet mitt bruke SM, CF II og XD. Hva er egentlig forskjellen på CF I og CF II? Et problem med Olympus E20 er at det tar så utrolig lang tid fra jeg tar bildet til det er lagret på kortet. Hovedspørsmålet mitt er om jeg kan eliminere en del av denne tiden ved å bruke et raskt kort? Og burde jeg heller kjøpe to mindre kort enn et stort? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Et problem med Olympus E20 er at det tar så utrolig lang tid fra jeg tar bildet til det er lagret på kortet. Tar du bildene i RAW-format? .jpg i høy kvalitet holder til de fleste oppgaver, og burde være raske til å lagre på kortet. Kjøp et stort kort i stedet for å 'fomle' med flere kort. Lenke til kommentar
Bjesse Skrevet 21. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2003 Har ennå ikke tatt bilder i RAW format. Men vil jeg kunne eliminere lagringstiden med et raskt kort? Lenke til kommentar
Roces Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Tar du bildene i RAW-format?.jpg i høy kvalitet holder til de fleste oppgaver, og burde være raske til å lagre på kortet. Kjøp et stort kort i stedet for å 'fomle' med flere kort. Problemet med Oly E-20p er skrivehastigheten til kortet, og du vil ikke få noen forbrdret hastighet med å kjøpe et raskt kort. Når det gjelder størrelsen så er det smart å holde den litt nede, (ikke mer enn 256 MB) for hvis kortet skulle gå i stykker så er ikke sannsynligheten for at du mister så mange bilder så stor som hvis du har et stort kort (1 GB ++). -Vidar- Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 En medarbeider testet nylig en haug minnekort på et Olympus C-5050. Hvis E-20 kan sammenliknes med dette kameraet, vil Apacer Photosteno være det klart beste kjøpet, også bedre enn Ridata. Det var en 512 MB som ble testet, og en slik størrelse burde være fint til et slikt kamera. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå