Kurt Grusom Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 JOBRA1: Hvor fikk du den for 3300 kr inkl. ekspressfrakt?? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Jeg bestilte selv Asus 900 med 1gb ram, 20gb harddisk, og 5800 mAh batteri fra selger artious på ebay! Denne ligger på Gardermoen nå, så vi får se hvem som får den først, Datating! Jeg betalte 610 australske dollar for pcen, altså 2915kr. Frakt kom på 406kr, altså totalt 3321kr! Jeg er meget fornøyd med dette, selger var veldig rask å svare på spørsmål, og sendte pcen i posten så snart pengene var på kontoen hans. Han merket også pakken som gave, med verdi på $150, som er godt under grensen. Selger anbefales! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Rart ingen har torpedert denne tråden enda siden så mange snakker om moms/toll svindel... Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Siden jeg ikke gidder å lese gjennom 99 sider så spør jeg like godt. Vurderer sterkt en asus eee (701 eller 900). 1: Er det noe vits å oppgradere til 1 gb ram på 701 hvis man skal kjøre standard linux? 2: Hvilke land er det som har andre "ladekontakter" enn oss? Dvs hva bør jeg sjekke slik at jeg kan lade den lille? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Denne ligger på Gardermoen nå, så vi får se hvem som får den først, Datating! Han merket også pakken som gave, med verdi på $150, som er godt under grensen. Det er noe galt hvis ikke jeg får min først siden den ble sendt ut fra Gardermoen torsdag kveld og den har kun en liten tur på 10 mil framfor seg (mest sannsynlig hadde ). Hvis den ble sendt fra en privatperson går den nok gjennom tollen, men er det en bedrift må du allikevel punge ut. dessverre er ikke GIFT så mye verdt mer da så og si alle merker den med det uansett. 1: Er det noe vits å oppgradere til 1 gb ram på 701 hvis man skal kjøre standard linux? 2: Hvilke land er det som har andre "ladekontakter" enn oss? Dvs hva bør jeg sjekke slik at jeg kan lade den lille? 1. Jeg så ikke behovet, da det var prosessoren og de andre spesifikasjonene som satte grensen for hastigheten på min maskin. Spørs sikkert litt hva du skal jobbe med såklart. 2. De fleste land i Europa har samme ladekontakt som oss, men du trenger egentlig ikke å bry deg om kontakten siden adapteret er heldigivs universalt (100-240V 50/60Hz), så i værste fall så trenger du kun en overgang som koster en femtilapp på butikken. Endret 27. april 2008 av datating Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hva skal man jobbe med hvis det skal lønne seg å oppgradere ram'en, da? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Hehe, ja du får den nok først, Datating! Har du solgt din gamle eller? for en video av hvordan multi-touchpaden fungerer! To fingre sammen for å scrolle, og klypetak med to fingre for å zoome inn og ut! Veldig imponerende! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hehe, ja du får den nok først, Datating! Har du solgt din gamle eller? for en video av hvordan multi-touchpaden fungerer! To fingre sammen for å scrolle, og klypetak med to fingre for å zoome inn og ut! Veldig imponerende! Er ikke alltid det er best å få ting først selv om det er kult, personlig så kommer jeg til å vente med denne. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 for en video av hvordan multi-touchpaden fungerer! To fingre sammen for å scrolle, og klypetak med to fingre for å zoome inn og ut! Veldig imponerende! Ser ut til at Asus har tatt multitouch til et nytt steg i forhold til Apple. Tviler på du kan bytte mellom programmer på en Mac's multitouchpad Lenke til kommentar
Undified Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 for en video av hvordan multi-touchpaden fungerer! To fingre sammen for å scrolle, og klypetak med to fingre for å zoome inn og ut! Veldig imponerende! Ser ut til at Asus har tatt multitouch til et nytt steg i forhold til Apple. Tviler på du kan bytte mellom programmer på en Mac's multitouchpad Til 1/6 av prisen Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Er ikke alltid det er best å få ting først selv om det er kult, personlig så kommer jeg til å vente med denne. Det er jo sant, det gjelder å ikke "ri bølgen", men å kjøpe om man har bruk for den. Jeg har selv ventet siden Asus EEE 900 ble annonsert, jeg har hatt Asus EEE 701 siden november i fjor, så jeg var aldri i tvil selv om jeg kom til å kjøpe denne! Men hva vil du egentlig frem til? Er den for dyr? Ennå ikke god nok? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg gjentar; hva bør man bruke EEE til hvis det skal lønne seg å oppgradere ram'en i 701 til 1 eller 2 GB / 900 fra 1 til 2 GB?? Lenke til kommentar
j0rn Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 noen som finner eee 900 20gb med amerikansk/ikke kinesisk tastatur Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg gjentar; hva bør man bruke EEE til hvis det skal lønne seg å oppgradere ram'en i 701 til 1 eller 2 GB / 900 fra 1 til 2 GB??OS fra microsoft, de spiser gjerne minne til frokost. Til vanlig desktopbruk under linux holder 512MB i massevis, selv om du kjører skjorta av Aero med Desktop effects. Riktignok nyttiggjør linux seg alt minnet ditt over tid så lenge du ikke re-booter. Alle applikasjoner som startes caches i minnet inntil minnet er fullt, uten at dette går utover ytelsen. Ved re-boot tømmes cache, men ved suspend holdes det intakt. Slikt sett kan du si at det er greit med mye minne under linux, applikasjoner starter gjerne dobbelt så raskt når de er cachet. Vista cacher alt mellom himmel og jord allerede ved boot, XP cacher sine egne applikasjoner (eks. MS Office), og det går utover ytelsen. Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg bestilte selv Asus 900 med 1gb ram, 20gb harddisk, og 5800 mAh batteri fra selger artious på ebay!Denne ligger på Gardermoen nå, så vi får se hvem som får den først, Datating! Jeg betalte 610 australske dollar for pcen, altså 2915kr. Frakt kom på 406kr, altså totalt 3321kr! Jeg er meget fornøyd med dette, selger var veldig rask å svare på spørsmål, og sendte pcen i posten så snart pengene var på kontoen hans. Han merket også pakken som gave, med verdi på $150, som er godt under grensen. Selger anbefales! Altså totalt 695 AUD ifølge auksjonene hans. Dette gir 3 561,04 NOK =P Lenke til kommentar
n00ky Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Altså totalt 695 AUD ifølge auksjonene hans. Dette gir 3 561,04 NOK =P 695 AUD * ca 4.7 = 3266,5 NOK så ca 3270 kr Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er ikke alltid det er best å få ting først selv om det er kult, personlig så kommer jeg til å vente med denne. Det er jo sant, det gjelder å ikke "ri bølgen", men å kjøpe om man har bruk for den. Jeg har selv ventet siden Asus EEE 900 ble annonsert, jeg har hatt Asus EEE 701 siden november i fjor, så jeg var aldri i tvil selv om jeg kom til å kjøpe denne! Men hva vil du egentlig frem til? Er den for dyr? Ennå ikke god nok? Dyr er den vel strengt tatt ikke, i forhold til størrelsen og hva man får, det er jo de minste pc'ene som har vært dyrest. Nei tenkte egentlig litt mer på svakheter, hva konkurentene dukker opp med etc.. Nå ser man jo at Asus leverte ut feil batterier, i tillegg er jeg litt skeptisk til å hoppe på det første og beste sånn generelt sett, tenker da i hovedsak på barnesykdommer, en annen ting hadde jo vært at det hadde vært kjekt med Norsk tastatur, ikke ett must da men. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Ifølge XE.com sin kurs, og hva som ble trukket fra nettbanken min (det som betyr noe) er 1 AUD = 4.78227 NOK. Dvs, jeg betalte 3323 kr! Vil dere se bankutskrift? I rest my case! Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Altså totalt 695 AUD ifølge auksjonene hans. Dette gir 3 561,04 NOK =P 695 AUD * ca 4.7 = 3266,5 NOK så ca 3270 kr Ifølge DNB Nor sin valutakalkulator er 1AUD = 5,12 NOK. Kursen sist oppdatert fredag 25 april. Cursio, lenge siden du bestilte da eller? rart hvis kursen har skutt frem så sinnsykt raskt. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er usikker på om jeg skal ha en 701 med 2GB ram til under halve prisen av 900 med 2GB ram.. Hva hadde dere valgt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå