Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er en ting jeg lurer på angående Asus EEE 900, og det er langringsplassen på den. Vet at der står mellom 12gb og 20gb. men det står jo at det er 4GB built-in +16GB eller 8GB flash. vill det si at det er 2 SSD disker internt i pcen?

 

Dette lurer jeg også på. Ser det står "20GB (4GB built-in +16GB flash)SSD"

Hadde det ikke vært billigere og plassbesparende med 1 disk isteden for 2 liksom...

 

EEE 900 har alle 4GB SSD på hovedkortet + enten 8GB eller 16GB ekstra SSD i Mini-PCI under lokket der hvor man kan oppgradere ram'en.

 

De har sikkert gjort det på denne måten pga mye lettere/billigere å bare bruke det gamle hovedkortet fra 701 istedenfor å designe nytt hovedkort med plass til større SSD.

 

Senere modeller får sikkert en bedre løsning på dette.

Lenke til kommentar
Jeg skal skaffe meg Asus Eee 900. Har hørt den kommer kanskje i Juni, er det rett? Hvis ja, når i Juni, vet du det? Hvis ikke, når kommer den da?

 

- X

 

Den har allerede kommet i utlandet. Om du mener Norge finnes det ingen dato for når (eller om) den kommer til Norge.

 

Det er den gamle 701 som kommer til Norge i juni.

Lenke til kommentar
Amazon sender ikke til Norge.

 

Amazon sender da til norge de som alle andre...? Bare å passe på at selgeren har "International shipping available" i beskrivelsen sin.

 

 

Ehm det er ikke Ebay vi snakker om her, men det er mulig at de andre nettbutikkene som Amazon lister opp sender til Norge, men ikke selve Amazon selv, det er sikkert mulig å ommgå det med Jetcarrier, men man må i tillegg ha ett Amerikansk Kredittkort som er registeret på en adresse i Usa.

 

Nope, de sender ikke de heller:

 

post-83724-1209236266_thumb.jpg

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Btw, noen som har en formening om prisen på Eee 900? Prisen når den kommer til Norge, that is.

 

Selv tror jeg den blir liggende på mellom 3000-5000kr, forhåpentligvis mindre.

 

Basert på pris på 701 inkl. moms her i Norge i forhold til i UK regnet jeg ut at 900 vil koste 3780 kroner inkl. moms, men siden det innen den tid høyst sannsynlig har kommet flere konkurrenter og at IT-utstyr sakte, men sikkert faller i pris tror jeg nok vi vil se at 900 kryper under 3000,- inkl. moms i løpet av høsten/mot jul.

 

Min tidligere post med beregning:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=10998853

Lenke til kommentar
Klarer neppe å vente til jul! :p

 

Helt enig. Bestillte derfor heller en fra Taiwan til meg selv. Koster bare ca 3300 kroner inkl. ekspress med EMS. Nå får vi bare håpe at tollen glemmer å kreve inn momsen :)

 

Satser på å ha den frem til det kommer en ultraportabel med 9/10" LED-skjerm, ATOM-cpu, litt større tastatur og mer lagringsplass.

 

Av alle EEE-konkurrentene ser det ut til at MSI Wind kommer til å bli en bra maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...