Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaggu, kjøpte meg en 4G i Slovenia for 299€. Falt pladask for den snertne, lille maskina med en gang jeg la øye på den. Har riktignok kommet over et problem:

 

Har satt opp KDE og installert aMSN, men får ikke konfigurert webkameraet; får bare beskjed om at aMSN ikke finner noe kamera installert. 89 sider blir litt mye å lese gjennom, så jeg spør like greit igjen, i tilfelle noen allerede har forklart det: Hvordan ordner jeg opp i dette? Tør ei være den første til å spørre om noe på det derre nye forumet. :blush:

Lenke til kommentar

Ser ut som det er problemer med eldre versjoner av aMSN og web-kameraet i eeepc:

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=4860

Kopete er antagelig allerede installert og gjør samme jobben, hvis du har lyst til å teste det. Hvis den du har er eldre, så kan du jo sjekke om du finner en som funker her:

http://www.amsn-project.net/linux-downloads.php

Men har du lyst til å stå helt fritt på software, så er antagelig det beste å legge inn Kubuntu, jeg linket til informasjon om det noen poster tilbake.

Lenke til kommentar
Det at opera skalerer websider selv, hvordan skjer det?

Ingen sider jeg er inne på blir tilpasset vinduet, har alltid en scroll til siden også. :S

 

Noen instilling jeg kan gjøre i opera?

 

Under "view" finner du "fit to width". evntuelt ctrl+F11.

Du finner også en innstilling for å velge dette som standard i "edit/preferences/web pages"

 

hmmm i min opera meny som er norsk finner jeg vis "tilpasset vindusbredden" men finner ikke noe sted å sette dette som standard valg (edit/preferences/web pages"

 

Edit: Fant det, :) men sidene så bedre ut før hehe

Endret av Denniz84
Lenke til kommentar

Jeg vil bare si min mening om eee som "daglig pc".

 

Når min MacBook Pro 17" måtte på service gikk jeg til innkjøp av en eee, som jeg må har brukt i snaue 2 uker og kan ikke si meg annet en kjempe fornøyd!

Noen utfordringer har jeg møtt på veien som blant annet at den første maskinen jeg kjøpte frøys med en gang, men siden den var kjøpt på Digital Impuls så fikk jeg kranglet meg til en ny maskin.

Og etter endel knoting med linux så skjønte jeg "grunn prinsippet" og da gikk alt så mye bedre, bortsett fra at jeg har måtte "formatere" den 2 ganger grunnet opptateringer fra Synaptic (noen som har opplevd lignende)

 

Jeg bruker maskinen til surfing, msn, mail og musikk noe som fungerer helt strålende.

Må innrømme at jeg savner Mac'en og håper den blir ferdig i morgen, men må bare skryte av EEE'en og hvordan den fungerer i det daglige.

Det som jeg nå har gjordt med maskinen (siden alt ble borte når jeg måtte restore den) er å få inn KDE, aMSN 0.97, VLC og tilpasset Firefox og Thunderbird så de tar mindre plass.

 

Ellers så prøver jeg å finne en lett måte å få inn Opera på?

 

Konklusjon:

Om man ikke har for høye krav og kan overleve den lille skjermen så er dette et knallkjøp!

Vil kanskje også anbefale å kjøpe på Digital Impuls, ihvertfall etter hva som skjedde med min.

Vet ikke hvordan Asus ville ha stilt seg til det om den var importert fra USA, Asia etc.

 

PS: Skrevet på EEE med "Gutta" jallende ut av høytalerne

Lenke til kommentar

Nå har mandriva kommet med en distro som visstnok skal støtte eee 100%. Ut fra responsen hos forum.eeeuser.com virker det utsagnet faktisk troverdig. :)

 

Boot-tiden er visst på 1:32 da og det er jo drøye minuttet treigere enn standard OS. Det er veldig lett å venne seg til en så kjapp boot-tid, har ikke lyst til å gå opp igjen. :(

Lenke til kommentar
Nå har mandriva kommet med en distro som visstnok skal støtte eee 100%. Ut fra responsen hos forum.eeeuser.com virker det utsagnet faktisk troverdig. :)

 

Boot-tiden er visst på 1:32 da og det er jo drøye minuttet treigere enn standard OS. Det er veldig lett å venne seg til en så kjapp boot-tid, har ikke lyst til å gå opp igjen. :(

Du kan trimme ned boot-tiden vesentlig, jeg har forsøkt å dekke litt om det under punkt 3.9 i signaturen min. Personlig synes jeg riktignok ikke det er noe stort poeng, så jeg bryr meg ikke om boot tar et minutt. Du kan jo alltids bruke suspend hvis du vil ha kjapp start.

 

Uansett, gledelig å se at full støtte for eeepc nå kommer inn i mainstream linux, etterhvert vil høyst sannsynlig alle de store få det inn.

Lenke til kommentar
Nå har mandriva kommet med en distro som visstnok skal støtte eee 100%. Ut fra responsen hos forum.eeeuser.com virker det utsagnet faktisk troverdig. :)

 

Boot-tiden er visst på 1:32 da og det er jo drøye minuttet treigere enn standard OS. Det er veldig lett å venne seg til en så kjapp boot-tid, har ikke lyst til å gå opp igjen. :(

Du kan trimme ned boot-tiden vesentlig, jeg har forsøkt å dekke litt om det under punkt 3.9 i signaturen min. Personlig synes jeg riktignok ikke det er noe stort poeng, så jeg bryr meg ikke om boot tar et minutt. Du kan jo alltids bruke suspend hvis du vil ha kjapp start.

...

Suspend funker veldig dårlig på default OS. Jeg satt den i suspend-modus på ettermiddagen og glemte den og da var batteriet tomt morgenen etter. Etter som jeg leser på forumet blir det ikke særlig mye bedre med denne nye versjonen av mandriva så da blir boot-tid et ganske viktig poeng. Skal se hva eee-folket sier om trimming...

Lenke til kommentar

Glimrende anledning til å teste Puppeee. Slett kun unna vanlige filer fra Puppeee (film musikk osv.) programmer avinstallerer du med pakkesystemet (f.eks. Synaptic) og det må kjøres fra installasjonen som er der (forsåvidt mulig å gjøre dette fra live CD også, men kanskje ikke det første du kaster deg på).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...