Gå til innhold

Asus EEE tråden

Cursio

Anbefalte innlegg

Er ganske sikker på at denne funker Flat to Round Power Plug Convertor

Grunnen til at jeg spurte var fordi det har vært slike svar før: "Denne bør fungere", "Prøv denne", "Kanskje denne passer?", jeg vil være sikker.

Noen som har erfaring med å faktisk bruke denne tingsten på sin Eee?

De fungerer ypperlig. Vet om 4 Eee-er som bruker denne :)

Tusen takk, akkurat det jeg vil høre!

Da var et par stk. bestilt, i tilfelle noen venner av meg også kjøper en og ikke vil vente med å bruke den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet når storaksjonen på gardermoen er ferdig?

Har ikke råd til å betale moms i tillegg :p

Blir kun pakker USA stoppet eller hele verden?

Noen som vet når storaksjonen på gardermoen er ferdig?

Har ikke råd til å betale moms i tillegg :p

Blir kun pakker USA stoppet eller hele verden?

Er ikke noe stor aksjon på Gardermoen, Noen pakker slipper gjennom tollen momsfritt andre ikke, skal du handle fra Utlandet er dette en risiko du må legge til beregning når du kjøper varer, som regel hvis varene er merket med "Gift" og er merket med en verdi under 1000,- så slipper de gjennom.

Tollerne i Norge må være de tregeste folka i hele verden, pakker kan ligge på tollkontoret i flere dager, ja faktisk opp til uker, men dette har litt å si med hvordan pakkene er sendt også, er det prioriterte sendinger kommer de kjappere gjennom.

Selv har jeg veldig få negative erfaringer med pakker fra utlandet.

Skal du kjøpe noe for å gi det bort i gave eller du må ha noe til en spesiell dato, ha da i bakhodet det jeg har skrevet ovenfor her.

Kan med 99% sikkerhet garantere at det foregår en storaksjon på gardermoen denne uken. Flere tråder i flere ulike fora rundt omkring som sier dette.

Posten selv har sendt ut pressemelding ang dette eller no.

De stopper 100% av alle pakker fra USA, men er usikker på hvordan det er med pakker fra resten av verden, derforjeg lurte på om noen vet noe mer om dette..

Lenke til kommentar

Dersom du har kjøpt din fra USA, vil denne fungere på laderen, fra flate til runde pinner.

Dersom du har kjøpt fra Hong Kong kan det hende du ikke trenger noe adapter.

Jeg kjøpte min i Bangkok, og laderen som fulgte med var standard Europeisk runde pinner.

Vent til du får den i hus, og så tar du eventuelt en tur til Clas Ohlson og kjøper adapter dersom du trenger det!

Lenke til kommentar

Dersom du har kjøpt din fra USA, vil denne fungere på laderen, fra flate til runde pinner.

Dersom du har kjøpt fra Hong Kong kan det hende du ikke trenger noe adapter.

Jeg kjøpte min i Bangkok, og laderen som fulgte med var standard Europeisk runde pinner.

Vent til du får den i hus, og så tar du eventuelt en tur til Clas Ohlson og kjøper adapter dersom du trenger det!

Jeg kjøpte min fra USA, denne hadde bare de engelske bokstavene og ikke de kinesiske tegnene, så er ganske sikker på at det er denne adapteren som funker, uansett så koster det nesten ingenting.

Lenke til kommentar
Da var min Eee bestilt! kom rett i underkant av 2500,- nok, da gjenstår bare tollen! håper den ikke blir over 500kr.

Bestilte fra Qbit om noen lurer ;)

Tollbehandlingsgebyr ca. 90.- norske kroner, husker ikke helt exakt!

Pluss moms av kjøpsprisen.

Dersom sendingskostnader ikke er særskilt uthevet i vedlagte faktura som ikke en del av kjøpsprisen, risikerer du at du må betale moms av disse også!

I dette tilfellet 25 prosent av 2500.-, tilsvarende 625.-

Ialt altså 715.- norske kroner, roughly.

Lenke til kommentar
Da var min Eee bestilt! kom rett i underkant av 2500,- nok, da gjenstår bare tollen! håper den ikke blir over 500kr.

Bestilte fra Qbit om noen lurer ;)

Tollbehandlingsgebyr ca. 90.- norske kroner, husker ikke helt exakt!

Pluss moms av kjøpsprisen.

Dersom sendingskostnader ikke er særskilt uthevet i vedlagte faktura som ikke en del av kjøpsprisen, risikerer du at du må betale moms av disse også!

I dette tilfellet 25 prosent av 2500.-, tilsvarende 625.-

Ialt altså 715.- norske kroner, roughly.

Hvis varen du importerer har en verdi over 200 kroner må du betale moms av fraktkostnadene uansett om de er spesifisert eller ikke.

Den eneste gangen man slipper moms på frakt er når selve vareverdien er under 200 kroner.

Lenke til kommentar

Hvis varen du importerer har en verdi over 200 kroner må du betale moms av fraktkostnadene uansett om de er spesifisert eller ikke.

Den eneste gangen man slipper moms på frakt er når selve vareverdien er under 200 kroner.

Der tror jeg du tar feil!

Frakt, porto skal ikke betales moms av, var ikke så inntil ganske nylig, dersom ikke nye regler nettopp er innført.

Lenke til kommentar
jeg lurer en smule på hva dem gjorde med høyttalerne som var "gjemt" i dem sidepanelene på 7"-ern, når dem gikk opp til 8,9"

Visstnok putta dem under(!) maskinen.

Er det noen som har noen erfaringer med å bruke Opera til å krympe nettsider på EEE?

Lenke til kommentar

http://jkkmobile.blogspot.com har snakket med en ansatt hos Asus og fikk opplyst at de regner med at den nye EEE'en kommer først i mai-juni selv om de sa april på pressekonferansen.

Versjoner som vil komme:

* 8GB SSD og Windows XP

* 12GB SSD og Linux

Sistnevnte vil koste 399 euro og førstnevnte litt mer (pga. lisens til MS for XP).

Den vil også komme i svart farge.

Asus har også testet touch-screen på EEE, men har enda ikke bestemt seg for om de skal implementere dette i kommende modeller.

Versjon med engelsk OS og engelsk keyboard vil komme først, deretter andre språk.

Specs:

Xandros Linux version:

8.9 inch 1024 x 600 screen

900 Mhz Intel Celeron

Intel GMA 900

1 GB RAM

12 GB SSD

1.3M Pixel webcam

Windows XP version:

8.9 inch 1024 x 600 screen

900 Mhz Intel Celeron

Intel GMA 900

1 GB RAM

8 GB SSD

1.3M Pixel webcam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...