Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Den nye EEE'en:

 

CPU: Samme som den første EEE

Skjerm: 1024 x 600

Minne: 1GB

HD: 8GB SSD (skal også komme med en versjon som har 12GB)

Kortleser: MMC / SD /SDHC

Lyd: Stereo høyttalere, lyd inn/ut

Nettverk: 100Mbit / 802.11b/g wlan

Kamera: 1,3Mpixel

Batteri: 4 cellers, 3,5 timer

 

 

Pris fra 399 euro for versjonen med linux.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den nye EEE'en:

 

CPU: Samme som den første EEE

Skjerm: 1024 x 600

Minne: 1GB

HD: 8GB SSD (skal også komme med en versjon som har 12GB)

Kortleser: MMC / SD /SDHC

Lyd: Stereo høyttalere, lyd inn/ut

Nettverk: 100Mbit / 802.11b/g wlan

Kamera: 1,3Mpixel

Batteri: 4 cellers, 3,5 timer

 

 

Pris fra 399 euro for versjonen med linux.

hvor fant du spesifikasjonene?

Lenke til kommentar

Joa, men tidligere uttalte Asus at lanseringen var "mid 2008" og april er ikke akkurat rundt midten av året.

Er jo lov å håpe at jo tidligere den blir lansert i andre land, jo tidligere blir kanskje den nordiske lanseringen.

Men tviler sterkt... Om man skal beregne etter 701-serien, så er den kanskje å se i Norge en gang opp mot jul. :p

Lenke til kommentar

 

Her sier de at prisen vil ligge på 399€ (≈ 3150NOK) og at den lanseres i april i år.

Den amererikanske prisen er 600 $, og det vil si med alle avgifter rundt +/- 5000 kr i norge.

 

den vil være tilgjengelig en gang midt i år, april er så vidt jeg er kjent ikke en uttalelse fra asus. Og det vil som vanlig gå noen måneder før vi får den her.

Lenke til kommentar

i følge denne artikkelen: http://www.hardware.no/artikler/eee_faar_storre_skjerm/49332 vil pcen komme i butikkene i fjerde kvartal.

 

Eee er viet en egen avdeling på messeområdet, hvor Eee kjørende på Windows Live, en lettere utgave av Windows XP, vises frem. Men også en fremtidig utgave som ser ut til å komme i løpet av fjerde kvartal blir utstilt.

 

I tilleg røpes det at maskinene skal kjøre en lettvektsutgave av Windows XP, eller linux.

Endret av kajac
Lenke til kommentar
i følge denne artikkelen: http://www.hardware.no/artikler/eee_faar_storre_skjerm/49332 vil pcen komme i butikkene i fjerde kvartal.

 

Jeg vet det er en litt annen klasse (og en annen pris), men jo dyrere EEE blir, dess mer fristende blir f.eks. den nye U2E fra Asus. Minus Vista, som ikke er så kult på svake prosessorer og integrert grafikk, men det kan man kanskje gjøre noe med.

 

Forøvrig handler jeg alle laptoper gjennom firmaet jeg jobber i, og setter pris på å kunne handle fra norske nettbutikker. Mye enklere mht regnskap etc. Så det at ikke EEE er tilgjengelig i Norge gjør at jeg nesten like gjerne kan kjøpe en dobbelt så dyr maskin. Men så vil jeg gjerne ha en ultraportabel med Linux ...

Lenke til kommentar
74,5 GiB C: ? Med ekstern harddisk da?

Tolker det som om at de bildene bare viser oppløsning og OS.

Her er en del screenshoots fra eees oppløsning. de er ikke hentet fra en EEE PC, men de er tatt i samme oppløsning som EEE har.

Joda, det stemmer. stillte bare HPen min inn på den oppløsningen. Så jo forferdelig ut på 15" skjerm, men det gikk merkverdig bra å jobbe med 800x480.

Laget dette for å se hvordan mye brukte programmer så ut i den oppløsningen, og for å se hvor mye man får plass til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...