Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er reglene for toll og lignende hvis noen reiser fra usa til norge med f.eks. en asus eee? må man betale noe ekstra da?

 

ps: er det noen som har kjøpt fra clove.co.uk? hva ble prisen, og hvor lang tid tok det?

det er bare å pakke ut maskinen, ta den med i bagasjen, og si at du hadde den med deg fra norge før du reiste til usa.

 

ok, takk for svar:) men hva hvis den er i pakken da? vanlige ca 25% mva?

 

Man får ta med seg varer med verdi på inntil 3000 kroner toll/momsfritt om man har vært ute av norge under 24 timer. Om du har vært borte over 24 timer kan du ta med varer med verdi inntil 6000 kroner.

 

Så 1 stk. EEE (eller 2) innpakket blir ikke noe problem.

 

Takk ;) Det var svaret jeg trengte:)

Lenke til kommentar

jeg tror de norske prisene blir:

2G Surf: 2.290 kr

4G Surf: 2.790 kr

4G: 2.990 Kr

8G: 3.790 kr

 

Hvorfor?

Vel, jeg bruker Apple-indexen: jeg sammenligner prisene til eee mot de amerikanske prisene på appleprodukter. Så finner jeg den norske prisen på produktene som koster like mye som de forskjellige EEE-pcene, og kommer frem til resultatet ovenfor. Siden apple er litt dyr i norge i forhold til andre, kan det hende det blir billigere enn ovenfor :)

 

Produktene jeg har brukt til sammenligning er iPod Classic 160, iPod Touch 8, 16 og 32GB. De har samme priser som de forskjellige eee'ene i statene.

Dette gir ikke nøyaktige priser, men et grunnlag :)

Lenke til kommentar
jeg tror de norske prisene blir:

2G Surf: 2.290 kr

4G Surf: 2.790 kr

4G: 2.990 Kr

8G: 3.790 kr

 

Hvorfor?

Vel, jeg bruker Apple-indexen: jeg sammenligner prisene til eee mot de amerikanske prisene på appleprodukter. Så finner jeg den norske prisen på produktene som koster like mye som de forskjellige EEE-pcene, og kommer frem til resultatet ovenfor. Siden apple er litt dyr i norge i forhold til andre, kan det hende det blir billigere enn ovenfor :)

 

Produktene jeg har brukt til sammenligning er iPod Classic 160, iPod Touch 8, 16 og 32GB. De har samme priser som de forskjellige eee'ene i statene.

Dette gir ikke nøyaktige priser, men et grunnlag :)

 

 

Jeg skjønnte sammenligningen din, men nå er det ikke Apple som produserer EEE da og Apple produkter har en tendens til å ligge høyt i pris, jeg kjøper aldri Apple produkter, da de er så forbasket overpriset, jeg har derimot en forhandsbestilling hos PS og kjøper nok en Asus EEE dersom prisen ikke blir helt "fantasiaktig" i forhold til Ebay prisene.

Lenke til kommentar
Er det mulig å instalere MSN på Asus Eee ?

Ja, det er en haug av programmer som støtter MSN-protokollen. F.eks Pidgin.

 

Er prosessoren så god at den drar det, surfing og evt skriving (Office/OpenOffice)..?

Ja, sjekk svarene fra undersøkelsen i denne tråden.

 

74 av 109 personer bruker den til kontorprogrammer

102 personer av 109 bruker den til surfing på nettet

Lenke til kommentar
Er det mulig å instalere MSN på Asus Eee ?

 

Er prosessoren så god at den drar det, surfing og evt skriving (Office/OpenOffice)..?

 

Med Windows XP installert, kan du jo legge inn alt hva du ønsker på denne!

Brukte selv Skype for å ringe fra Asia og hjem til Norge.

Fin kvalitet på lyden! Bedre enn mobiltelefon!

Ved hjelp av et helt greit headsett over det ene øret, kjøpt i Bangkok for 7 norske kroner!

Avspilling av DVD fra ekstern USB CD/DVD-ROM ved hjelp av VLC mediaavspiller fungerte også helt fint.

Har hele Office-pakka installert, ingen problemer så langt.

Lagring av større datamengder gjør jeg på en medbragt iRiver iHP140 MP3-spiller tilkoblet USB, 40 GB holder i mengder.

Og ripping av CD-plater til .wav-format for å legge inn på spilleren, bruker EAC, fungerer også fint.

I det hele en ypperlig reise/ferie PC!

Lenke til kommentar
Hei, prøvd å leite på eeeuser men ikke funnet svar.

 

Har en eee 4g surf som jeg tenkte jeg skulle oppdatere ram på.

Så lurte jeg på om jeg kunne bruke en ram jeg allerede har: DDR266/333/400 SO-DIMM. Eller vil ikke den passe?

 

Du trenger DDR2 SO-DIMM, 200 Pin 1.8 Volt

DDR og DDR2 går ikke om hverandre.

Hvor stor er denne brikken din?

Og er det opp til 1 GB du ønsker å gå?

Jeg har en 1 GB brikke, brukt i Asus'en min, dersom din er 1 GB, non-ECC PC2700, kan jeg gjerne bytte, da jeg leter etter en oppgradering til en gammel Packard Bell Easynote med kun 512 MB ram på.

Send meg en PM om du er interessert, jeg bor i Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...