Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Det med IDG vet jeg ikke om stemmer.

Hvis det produseres 2 stk i sekundet, blir det 13 154 400 enheter i året, da iberegnet 7 timers arbeidsdag og helger osv.

 

Det blir solgt 1 EEE hvert 4 sekund, som gjør at 7 884 000 enheter i året. Det gir 5 270 400 ehneter til overs. Tror ikke Det som står på IDG er helt rett, jeg :)

 

I tilleg har alle nettbutikker jeg har sjekket flere eee'er inne på lager, av alle modellene :)

Så jeg tviler, som vanlig, på at IDG snakker sant :)

 

JEG TAR FORBEHOLD OM REGNEFEIL :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det med IDG vet jeg ikke om stemmer.

Hvis det produseres 2 stk i sekundet, blir det 13 154 400 enheter i året, da iberegnet 7 timers arbeidsdag og helger osv.

 

Det blir solgt 1 EEE hvert 4 sekund, som gjør at 7 884 000 enheter i året. Det gir 5 270 400 ehneter til overs. Tror ikke Det som står på IDG er helt rett, jeg :)

 

I tilleg har alle nettbutikker jeg har sjekket flere eee'er inne på lager, av alle modellene :)

Så jeg tviler, som vanlig, på at IDG snakker sant :)

 

JEG TAR FORBEHOLD OM REGNEFEIL :p

Men tviler du på at representanten fra Asus i artikkelen til IDG snakker sant da?

Lenke til kommentar
Jeg har ikke installert noe særlig ennå og jeg kjører fortsatt i easy mode. Jeg kommer nok til å installere advanced mode etterhvert men noen ny linux-distro kan jeg nesten love at det ikke blir. Jeg kjører med den som ligger her så lenge det går.
OK, Asus har vel ikke lagt all verden av konfigmuligheter i easy mode vil jeg tippe. Du kan jo prøve knetworkmanager når du går over i advanced mode, den burde ha alt du er ute etter meget brukervennlig.

 

Med den interessen eeepc har skal vi ikke se bort ifra at det kommer meget godt egnede distroer til denne fra de store. Xubuntu brukte ihvertfall ikke lang tid. Når alt av drivere er lagt inn i treet til linux-kjerna kan du fleske inn en hvilken som helst distro problemfritt. Eneste begrensningen jeg kan tenke på er at du bør ha et filsystem som er skreddersydd for flash.

Lenke til kommentar

fremdeles er det bare IDGs kilder som finnes.

Tviler fortsatt jeg. venter i spenning på epost fra PS om at den er utsatt.

 

Men jeg vet de har leveringsproblemer, men jeg tror ikke det er nok til å utsette det så lenge. og ting endrer seg jo etterhvert uansett. Jeg håper å ha flaks. Jeg har ofte det når det gjelder bestillinger på internett :p

Endret av kajac
Lenke til kommentar
EeeUser.com melder nå også om at lanseringen i de nordiske landene i april er kansellert:

 

http://www.eeeuser.com/2008/02/27/uncertai...rdic-countries/

 

den artikkelen henger ikke helt på greip...

 

den linker til samme idg/pcworld artikkel på norsk og dansk, hvor den norske liksom skal inneholde info fra ps data som underbygger det som en i danske pcworld fikk fortalt av en presseansvarlig hos asus sin nordiske avdeling...

 

alt i alt så begynner dette å ligne på "en fjær, ti høns".

 

inntil noen andre snakker direkte med asus og får samme beskjed, og/eller ps data gir kontraordre på sin forhåndsbestilling (som forøvrig inneholder forbehold om forsinkelse, men jeg husker ikke om dem hadde det fra starten eller om det er noe som har dukket opp nylig) så forventer jeg fortsatt å se eeepc i norske nettbutikker i løpet av de neste månedene...

Lenke til kommentar
hva er reglene for toll og lignende hvis noen reiser fra usa til norge med f.eks. en asus eee? må man betale noe ekstra da?

 

ps: er det noen som har kjøpt fra clove.co.uk? hva ble prisen, og hvor lang tid tok det?

det er bare å pakke ut maskinen, ta den med i bagasjen, og si at du hadde den med deg fra norge før du reiste til usa.

Lenke til kommentar
hva er reglene for toll og lignende hvis noen reiser fra usa til norge med f.eks. en asus eee? må man betale noe ekstra da?

 

ps: er det noen som har kjøpt fra clove.co.uk? hva ble prisen, og hvor lang tid tok det?

det er bare å pakke ut maskinen, ta den med i bagasjen, og si at du hadde den med deg fra norge før du reiste til usa.

 

ok, takk for svar:) men hva hvis den er i pakken da? vanlige ca 25% mva?

Lenke til kommentar
hva er reglene for toll og lignende hvis noen reiser fra usa til norge med f.eks. en asus eee? må man betale noe ekstra da?

 

ps: er det noen som har kjøpt fra clove.co.uk? hva ble prisen, og hvor lang tid tok det?

det er bare å pakke ut maskinen, ta den med i bagasjen, og si at du hadde den med deg fra norge før du reiste til usa.

 

ok, takk for svar:) men hva hvis den er i pakken da? vanlige ca 25% mva?

 

Man får ta med seg varer med verdi på inntil 3000 kroner toll/momsfritt om man har vært ute av norge under 24 timer. Om du har vært borte over 24 timer kan du ta med varer med verdi inntil 6000 kroner.

 

Så 1 stk. EEE (eller 2) innpakket blir ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...