Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Hva slags SDHC bruker dere? Har sett litt på komplett men er usikker på hvilket som passer..

Henger meg på denne. Jeg fant også et fint SDHC-kort på komplett (twinmos 8GB men det har blitt utsolgt siden i går gitt ) men jeg klarer ikke å finne ut om dette kortet har wear-leveling? Er wear-leveling standard på alt av SD-kort? Kanskje ikke så farlig for vanlig bruk men hvis jeg skal installere programmer på det kan det plutselig bli et tema.

 

Edit: Wear-leveling *er* visst en del av SD-standarden men det er opp til hver fabrikant hvordan de implementerer det. Hvis du virkelig går inn for å ødelegge kortet ditt og kjenner wear-leveling algoritmen til kortet ditt vil du kunne sannsynligvis kunne framprovosere de første ødelagte blokkene i løpet av få timer. I vanlig bruk skal du derimot kunne bruke kortet så lenge at det er utgått på dato før det går i stykker, noe som vil si ca 5 år eller mer.

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus forkaster planer om nordisk lansering:

 

Det er så stor etterspørsel på Asus' lille Eee PC at firmaet ser seg nødt til å forkaste alle nordiske lanseringsplaner, inntil videre. Derfor kan det gå lenge til vi får se mer til Eee PC her i landet. Dette erkjenner Asus nå overfor PC World Danmark.

 

Det ser for tiden mørkt ut for en norsk versjon av Eee PC, som vi var de første som hadde test av. Nettbutikken PS hadde forberedt seg på å begynne å selge pc-en fra april av da kontrameldingen kom fra Asus.

 

På direkte forespørsel erkjenner Asus' nordiske presseansvarlige at han ikke aner når den superbillige ultraportable pc-en kommer til det nordiske markedet.

 

- Vi klarer ganske enkelt ikke å produsere nok til å møte etterspørselen, selv om vi bygger to Eee PC i sekundet. Derfor kan jeg ikke si om vi kommer til å se noen nordisk lansering av maskinen i andre eller tredje kvartal, eller når det nå ellers måtte bli, sier Haby til PC World Danmark.

 

http://www.idg.no/pcworld/article88877.ece

Lenke til kommentar

og samtidig så dukker det opp flere og flere konkurerende varianter...

 

hp har vel en på gang nå som dem forventer skal selge til de grader, skal en tro visse rykter om en produksjonsbestilling på 2 millioner enheter...

 

også har vi varianter av via sin nanobook, der skal vel packard bell komme med en...

 

og nylig dukket det opp noe om en "elonex one". greit nok, den er dårlig utstyrt rent teknisk, men så er den også ment som en billig skolemaskin. £99 om jeg husker rett...

Lenke til kommentar

Har tenkt å bestille meg en slik liten lekkerbisken jeg også. Synes EEE 8G virker som det mest fornuftige kjøpet.

 

Spiller det noen rolle om man kjøper fra selgere fra USA, eller lønner det seg å kjøpe fra Taiwan fks. (Ebay altså)

Kunne tenkt meg amerikansk tastatur, slipper vel disse kina tegnene på tastene. (Selv om det er vanlige tall der og)

Vurderer denne selgeren: kycstores

 

Og lønner det seg å be om å markere pakken som "Gift" eller fks. skrive "cd-player" verdi 35dollar ellerno? Hadde vært veldig kjekt å slippe toll ja...

Lenke til kommentar

Jeg har nylig bestilt en 4G fra nettopp kycstores. Hvordan han enn har merket den så lurte han ikke tollen, i dag fikk jeg nemlig brev i postkassa om at den må fortolles. :(

 

Får håpe jeg finner ut hvor den befinner seg så jeg kan møte opp i morra og hente den personelig. Med tanke på at pakka ankom norge fredag kveld så tviler jeg nesten på at jeg får den før påske med denne farta. :(

 

 

Har trykket refresh på postens pakkespor hver time siden fredag kveld men står det noe fornuftig der? Neeeida.

Lenke til kommentar
helvete! Nå har jeg ventet i et halv år på at denne skal komme til norge, og så utsetter de den? Det er dårlig :no::realmad:

 

får bare bestille en fra finn.no eller noe sånt :(

 

Enig, veldig dårlig! Jeg personlig vurderer å heller kjøpe en HP 2133 som i følge ryktene skal komme snart. Den er med en mer levelig skjerm (8.9-inch 1366 x 766).

 

Bilder av HP 2133:

 

hp2133picture319feb08uy3.jpg

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp en 8g fra kycstores. Ba dem merke pakken som gift med verdi på 90dollar.

Antakeligvis må jeg betale moms jeg og.

Kunne bestilt fra Taiwan også, men vil helst slippe disse kinesiske tegnene (Har dog større tro på at man slipper toll med pakker fra fyren i Taiwan...)

 

Kahuna: Skjønner at du gleder deg, men tollklarering av pakker fra utlandet er noe som tar noen dager (2-4). Det er tragiskt at når man velger ekspressfrakt fra utlandet så stopper fortgangen opp straks pakken ankommer landet!

Bruk ventetiden din på å glede deg, og les om maskinen og software på eeeuser.com

Er bra mye info på forumet deres fks!

Lenke til kommentar
helvete! Nå har jeg ventet i et halv år på at denne skal komme til norge, og så utsetter de den? Det er dårlig :no::realmad:

 

får bare bestille en fra finn.no eller noe sånt :(

 

Enig, veldig dårlig! Jeg personlig vurderer å heller kjøpe en HP 2133 som i følge ryktene skal komme snart. Den er med en mer levelig skjerm (8.9-inch 1366 x 766).

 

Bilder av HP 2133:

Den blir dessverre litt for dyr for meg :( I følge Engadget vil den koste 630 $.

kilde: http://www.engadget.com/2008/02/20/hps-ump...pping-in-april/

Lenke til kommentar
helvete! Nå har jeg ventet i et halv år på at denne skal komme til norge, og så utsetter de den? Det er dårlig :no::realmad:

 

får bare bestille en fra finn.no eller noe sånt :(

 

Enig, veldig dårlig! Jeg personlig vurderer å heller kjøpe en HP 2133 som i følge ryktene skal komme snart. Den er med en mer levelig skjerm (8.9-inch 1366 x 766).

 

Bilder av HP 2133:

Den blir dessverre litt for dyr for meg :( I følge Engadget vil den koste 630 $.

kilde: http://www.engadget.com/2008/02/20/hps-ump...pping-in-april/

 

Nye opplysninger tyder på at den vil koste fra $499 med Linux og ca $650 med Vista. Litt dyrere enn 4G EEE, men jeg venter til april for å se hva HP kommer opp med :)

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
...

Kahuna: Skjønner at du gleder deg, men tollklarering av pakker fra utlandet er noe som tar noen dager (2-4). Det er tragiskt at når man velger ekspressfrakt fra utlandet så stopper fortgangen opp straks pakken ankommer landet!

Bruk ventetiden din på å glede deg, og les om maskinen og software på eeeuser.com

Er bra mye info på forumet deres fks!

Det som er noe dritt er at maskinen har vært i landet i 5 dager allerede og det var først i dag jeg ble gjort oppmerksom på at maskinen må fortolles. Via sneglepost selvfølgelig, hva er poenget med pakkesporingstjenesten hvis de ikke klarer å smelle opp en "kontakt tollen" der? Hvis jeg får postet brevet med nødvendige papirer i morra vil de fortsatt ikke få papirene før fredag. Gudene må vite når de begynner å arbeide med saken igjen men jeg regner egentlig med at det tar minst en uke til før jeg ser noe til den. Skal uansett ringe og plage dem i morra, kan dem kaste bort tida mi skal faenmeg jeg kaste bort dems. :p

Lenke til kommentar
...

Kahuna: Skjønner at du gleder deg, men tollklarering av pakker fra utlandet er noe som tar noen dager (2-4). Det er tragiskt at når man velger ekspressfrakt fra utlandet så stopper fortgangen opp straks pakken ankommer landet!

Bruk ventetiden din på å glede deg, og les om maskinen og software på eeeuser.com

Er bra mye info på forumet deres fks!

Det som er noe dritt er at maskinen har vært i landet i 5 dager allerede og det var først i dag jeg ble gjort oppmerksom på at maskinen må fortolles. Via sneglepost selvfølgelig, hva er poenget med pakkesporingstjenesten hvis de ikke klarer å smelle opp en "kontakt tollen" der? Hvis jeg får postet brevet med nødvendige papirer i morra vil de fortsatt ikke få papirene før fredag. Gudene må vite når de begynner å arbeide med saken igjen men jeg regner egentlig med at det tar minst en uke til før jeg ser noe til den. Skal uansett ringe og plage dem i morra, kan dem kaste bort tida mi skal faenmeg jeg kaste bort dems. :p

 

Tipper at pakken din ligger på det lokale godssenteret. Hvis du bor i nærheten av Oslo vil dette si på Alnabru. Har du sporingsnummeret kan du møte opp der og hente den selv, men det kan være kø der. (ta med lesestoff)

Sist jeg gjorde det så fikk jeg pakken i løpet av 45 min, var tre stykker foran meg, og pakken må hentes, fortolles, tollen betales og pakken leveres ut. Når jeg var der var dette snakk om fire separate køer.

Åja, du må fremdeles betale gebyret for tollbehandling siden du betaler over skranke.

Lenke til kommentar
...

Tipper at pakken din ligger på det lokale godssenteret. Hvis du bor i nærheten av Oslo vil dette si på Alnabru. Har du sporingsnummeret kan du møte opp der og hente den selv, men det kan være kø der. (ta med lesestoff)

Sist jeg gjorde det så fikk jeg pakken i løpet av 45 min, var tre stykker foran meg, og pakken må hentes, fortolles, tollen betales og pakken leveres ut. Når jeg var der var dette snakk om fire separate køer.

Åja, du må fremdeles betale gebyret for tollbehandling siden du betaler over skranke.

Alnabru ja, der har man jo vært før. Det er faktisk utsikten til den sinnsyke prosessen der som irriterer meg mest, momsen har man jo alltids råd til. :(

 

 

Skal jeg ta med Kafkas 'Prosessen' eller blir det smør på flesk? :p

Lenke til kommentar

hei ja, vet ikke om det hjelper noe, men de fleste "øst-europeiske" land har nok asus eee

litauen, latvia, estland osv. Var i tallin for en uke siden og kjøpe med meg en 4G.. kosta 4990EEK som tilsvarer 2511 norske... var en overhyggelig selger i butikken som tilogmed ringte asus å hørte om jeg kunne få garanti igjennom asus norge osv, selvom dette antaglivis ikke funker ettersom de ikke selger den her. Men men, fikk meg iallfall en svart 4G med engelsk tastatur og lader som også funker i norge :thumbup:

 

så om dere har noe familie eller venner som skal på ferie kan man jo prøve god snakke. :yes:

Endret av bonefire
Lenke til kommentar

Også i Asia.

Kjøpte min i Bangkok i jula, sort 4G med kamera, oppgradert 1 GB ram, 4 GB SD-kort Class 2 og installert Windows XP med hele Office-pakka, Kaspersky, VLC mediaplayer etc.

Universal Power-adapter med norsk støpsel.

Engelsk tastatur uten asiatiske tegn.

2400,- norske kroner.

Har nå 2 GB ram og 8 GB SD Class 6, kostet meg ca. 700.- nå her i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...