marvol Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 *Mine innlegg* Har vurdert en sånn pc, funker denne til normalt skolebruk? (MSN, notater/skriving og surfing) Hvor mye vil en slik koste hvis man kjøper 4G og oppgraderer RAM og harddisk til det dobbelte? (evt 20 GB HDD) Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 harddisk (om ikke en går ekstern) er nok ganske umulig å oppgradere... Lenke til kommentar
marvol Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Kan man bruke minnekort eller må man ha SSD? Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Kan man bruke minnekort eller må man ha SSD? kan fint bruke sd-minnekort Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hvordan går det å legge inn programmer på et minnekort? Snakket med en som sa at siden minnekort har et annet oppsett enn hardisker er det vanskelig å få det til å virke. Er dette riktig? Evt. hvordan løser man det? Endret 25. februar 2008 av kau Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 du får 8 Gb sdkort for 250 kr hos PSdata Er ikke det et class 2 kort? Er det verdt å betale ca 3-400 mer for et class 6 kort? Merker man noe forskjell på hastigheten? Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hvordan går det å legge inn programmer på et minnekort? Snakket med en som sa at siden minnekort har et annet oppsett enn hardisker er det vanskelig å få det til å virke. Er dette riktig? Evt. hvordan løser man det?Det går greit i medfølgende linux, spørs litt på hvilken applikasjon det er. Et alternativ for enkelt å styre det er å installere klik: http://klik.atekon.de/ Endret 25. februar 2008 av Del Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvordan går det å legge inn programmer på et minnekort? Snakket med en som sa at siden minnekort har et annet oppsett enn hardisker er det vanskelig å få det til å virke. Er dette riktig? Evt. hvordan løser man det? Dette er ikke riktig. Minnekort bruker ett filsystem på samme måte som en hvilken som helst annen fast lagringsenhet (harddisk, minnepenn). Hvilket filsystem man ønsker å bruke kan man selv velge, vanligvis ett som passer operativsystemet man ønsker å bruke. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg skal hente min #2 EEE i morgen Whee!! Den første ødela jeg etter en dag.. men nå får jeg ny! Jeg skal kjøre fabrikkstandard OS fra SSD'en, eeeXubuntu fra et 8g Class6 minnekort og Backtrack beta 3 fra et 4g Class 6 minnekort! unskyld alt bråket, men jeg måtte bare få det ut =D Lenke til kommentar
cidd Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvordan klarte du å ødelegge den etter 1 dag? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hrmf, i følge postens pakkesporing har det ikke skjedd noe med min eee etter at den ble "UTSENDT TOLLFRI" på fredag kveld. Er det normalt at posten bruker flere dager på å frakte ei pakke fra gardermoen til min postkasse eller er det på tide å bekymre seg om uærlige sjeler et sted? Lenke til kommentar
Dkdaffy Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 tar visstnok mellom 4 og 7 dager før den beveger seg fra gardermoen. Mener å ha lest det her tidligere så har nok ikke noe å bekymre deg over foreløpig Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nesten så jeg har lyst til å kjøre dit og hente den, det er jo bare noen få mil dit. 18 minutter på tollklarering og flere dager på å kjøre den ut. Lenke til kommentar
cidd Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Kan man bli "tatt" ved å merke pakken til under 1000 kr, og merke den som gave? Hva skjer da? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Da vil alskens ulykker ramme deg og dine etterkommere i sju ledd. Vel, i første omgang må du betale eventuelle avgifter (toll, moms, gebyrer) og hvis det er grovt kan du antageligvis i værste fall bli tiltalt for et eller annet. Men siden det etterhvert er standard rutine å merke varer som gave under 1000 kr selv om du ikke ber om det så skal det godt gjøres å bevise at du har medvirket til handlingen. Lenke til kommentar
lur Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Posten kom med min 8G på døra idag. Kjekt med landpostbud! Jeg måtte betale 114 kr for et eller annet. Den kom til Gardermoen torsdag kveld. Jon Lenke til kommentar
lur Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg ønsker å bruke min nye fine EEE 8G som erstatning for den Palm TX som jeg har brukt noen år nå. Viktigste oppgaver er passord lagring, oppgave oversikt og kalender. Kalender bør kunne synkroniseres med Google Kalender. Noen som har noen erfaringer? Jon Lenke til kommentar
Del Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Viktigste oppgaver er passord lagring, oppgave oversikt og kalender. Kalender bør kunne synkroniseres med Google Kalender. Noen som har noen erfaringer? Jon Passordene dine ville jeg rett og slett lagret i en tekstfil i en kryptert mappe. Du krypterer enkelt en mappe med f.eks. encfs, sjekk signaturen min for detaljer om bruk. Oppgaver, da mener du vel en todo liste. Både Evolution og Kontact har det innebygget, Thunderbird har det vel med Lightening add-on:https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/2313 Google kalender synkroniserer du med den av de tre over som du liker best: http://ubuntu.wordpress.com/2006/12/18/syn...oogle-calendar/ http://www.linux.com/feature/122054 http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=540330 Sjekk første post i tråden her for starthjelp. Lenke til kommentar
Figge645 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei, hvis det er noen som vurderer å kjøpe seg en eee, vil jeg bare si at jeg har en ekstra til salgs. Kjøpte 2, da en kamerat skulle ha den ene, men han har trekt seg. Ligger forøvrig som annonse på bruktmarkedet (Den er selvfølgelig ny) Her er annonsen: Asus eee 4G Pearl White m/web cam. Her har du muligheten til å skaffe deg PC-en alle snakker om, finnes ikke i Norge enda! Ny i orginal forpakning. Kan evnt. være behjelpelig med ram oppgradering, hvis ønskelig. Denne trenger vel egentlig ingen videre beskrivelse, da aktuelle kjøpere vet hva det er snakk om. Den befinner seg i Trondheim sentrum, men kan selvfølgelig også sendes... Høres det interessant ut ta kontakt på e-mail: [email protected] eller tlf: 99789749 Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hva slags SDHC bruker dere? Har sett litt på komplett men er usikker på hvilket som passer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå