Gå til innhold

Asus EEE tråden


Cursio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg leser stadig vekk at

"900MHz Intel Celeron M ULV 353 @ 630MHz".

Betyr det at prosessoren ikke yter mer enn 630 MHz?

Den er underklokket. Du kan såklart klokke den opp, men da går batterikapasiteten mer og vifte vil gå oftere.

OK. Er det noe som er enkelt å gjøre (i bios f.eks) eller må den hackes og alt mulig annet tull?

Og kan prosessen resettes hvis jeg angrer?

Lenke til kommentar
Hvor har du bestilt den fra Tøffli?

 

Modell? Pris?

 

Jeg kjøpte av denne fyren på eBay

 

Virket som en god handel, da man også får med en touch screen. Samtidig var fyren rask til å sende den, han gir med gratis europeisk strømadapter og han merker pakken som gave med lavere verdi. Det kostet meg 500$ med frakt

Lenke til kommentar

http://pagetuner.com/eeepc/

grei visuell sammenligning mellom størrelser (ibm/lenovo, ikke mac. men siden størrelse på skjerm setter ett fysisk minimum på størrelsen maskien kan være så).

 

SD kortene går helt inn i maskinen om jeg husker rett (venter med å kjøpe til den kommer i norske butikker), du ser faktisk leseren på bildene i linken over. den sitter nede mot hjørnet på høyre side.

 

og om jeg har forstått poster her på tråden rett så skjer gjennoppretting ved hjelp av en cd, en ektra pc og en minnepinne. en installerer innholdet av cden på minnepinnen, og starter så eeepcen med den pinnen.

Lenke til kommentar
nytt spørsmål:

Støtter EEE "SDHC 2.0" eller bare "SDHC"?

Dette gjelder minnekort?

Da var 4GB (ikke surf) i boks. Bare å bestille ram og et minnekort. I den forbindelse lurer jeg på akkurat det samme.

Noen som vet? Jeg har forsøkt å lese meg opp på det men det gis ikke noe entydig svar

Lenke til kommentar

SDHC Class 6 fungerer, satte nettopp inn ett slikt, 8 GB TwinMOS, og dette fungere helt greit.

Hadde ett 4 GB Kingston Class 2, som en kamerat overtok, kjøpt i Bangkok, og dette fungerte også fint.

Har ett Kingston 1 GB DDR2 SO-DIMM, for oppgradering av RAM, dersom noen er interessert.

Send en PM.

Lenke til kommentar
Hvor stor er denne pcen i forhold til macbook 13"?

Og hvordan er det å utvide disken med sdkort? Blir kortene stikkende ut, eller går dem helt inn i maskinen?

og forresten, følger det med en gjennopprettningsCD, hvis jeg fjerner linux, og vil ha den tilbake?

Den er "nesten" halvparten så stor som en Macbook 13".

En Sony Vaio TZ-utgave er "nesten" like liten som denne Asus Eee, noe tynnere faktisk, lettere, større skjerm, bedre ytelse, OG MYE DYRERE!

SD-kort stikker så vidt utenfor maskinen, er ikke i veien!

Og det følger med en CD med Linux-installasjonen som må installeres fra en extern CD/DVD-drive, og som også inneholder nødvendige drivere for å lage en Windows XP-installasjon på maskinen fra en standard Windows XP installasjons CD.

Jeg har Windows XP Pro installert på min, sort 701 med kamera og 4 GB minne/disk.

Hva som kommer med en 8G som kommer ferdig med Windows er vel ennå usikkert?

Lenke til kommentar

Det er jo ikke akkurat mye lagringsplass på denne saken, hvordan løser folk det? Lomma full av minnepinner eller ekstern harddisk?

 

Pris per GB er jo en del lavere på en usb-disk for å si det sånn. SD-brikker er ca 10-15 ganger dyrere for samme kapasiteten.

 

 

 

Selges det fortsatt disker mindre enn 2.5" nå? De har egentlig litt høyt strømforbruk for bruk på en vanlig usb-port.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...